Amellett, hogy elfogadták a 2012-es versenynaptárt, a Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa rábólintott az időmérő edzés bevezetésére is a rali-világbajnokságon. A jelenlegi közös teszt, a shakedown helyét átvevő edzést egy régóta húzódó ügy megoldására tesz kísérletet.

A kiemelt, 1-es és 2-es prioritású versenyzők a kétórás edzés alatt maximum kétszer teljesíthetik a kijelölt szakaszt. Ezután a bajnokság sorrendjének megfelelően futnak egy-egy időmérő menetet. Ezt követően a leggyorsabb versenyző választhat rajthelyet magának a verseny első napjára, majd így sorban, utoljára a P1 és P2-es pilóták közül a leglassabb választ.

A verseny többi napján a P1 és P2-es pilóták az előző napi eredményük alapján fordított sorrendben vágnak neki. Vagyis a leglassabb indul elsőként.  Az élen állók így valahol 15-20 hely környékén indulnak majd.


Vége a trükközésnek a rali-vb-n 1
Vége a trükközésnek a rali-vb-n 9 Jelenleg a rali-világbajnokságon az egyes futamok első napján a világbajnoki pontverseny sorrendjének megfelelően, tehát a bajnokságban vezető indul elsőként. A következő napokban viszont az első nap végeredménye szerint rajtolnak. Emiatt korábban szinte minden murvás versenyen trükköztek a résztvevők a jobb rajtpozíció érdekében. Lassítottak a cél előtt, hogy másnapra jobb helyet biztosítsanak maguknak. Murván ugyanis elöl indulni – száraz körülmények között – rosszabb, mert a felület felső rétege, az apró kavicsok csúsznak és az első pár autó emiatt csak lassabban tud haladni, miközben letakarítja a többiek számára az utat.

Az új rendszernek is megvannak az előnyei és hátrányai. Hátrány, hogy pl. a rali-világbajnokságot nyolc éve uraló Sebastien Loeböt eddig legalább az lassította egy kicsit, hogy legtöbbször ő indult elsőként az első nap. Ennek vége. Másfelől az új rendszer csökkenti az esélyét annak, hogy egy kevésbé tapasztalt versenyző villantson a vb-n, hiszen a shakedownon szinte biztosan a gyáriak szerzik a legjobb helyeket, így már az első nap sok időt veszít majd, vagyis a többi napon is rosszabb helyen rajtolhat.

Ugyanakkor a dobogóért vívott csata tisztább lehet, mivel közel azonos feltétel mellett versenyezhetnek a legjobbak.
Vége a trükközésnek a rali-vb-n 10
Korábban is volt már hasonló rendszer a világbajnokságon, akkor az első nap a vb-pontverseny sorrendje alapján indultak, majd a következő napokon az előző napi eredmény alapján az első 15 versenyző választhatott rajthelyet. A legjobb kezdte. Persze akkor is voltak érdekes dolgok, például amikor Colin McRae nem ért oda időben az egyeztetésre, így ő nem választott, majd övé lett a legrosszabb, azaz az első rajthely.