Elektromos hajtású buszt tesztel a BKV egy héten keresztül a 26-os járaton. A cseh busz használata ingyenes, cserébe a BKV várja az utasok véleményét. A SOR EBN 10,5 típusú busz kedd délutántól október 4-ig közlekedik délutánonként a Margitszigeten.
Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási és fejlesztési igazgatója a buszt bemutató sajtótájékoztatón elmondta: a BKK-nak és Budapest vezetésének is feltett szándéka, hogy a BKV elektromos buszokat is forgalomba állítson, jelenleg a normál üzemű buszokhoz képest tapasztalható felár finanszírozási lehetőségeit vizsgálják. Hozzátette, hogy a jövőben jelentős részben dízelüzemű buszokat szereznek be, de el szeretnének mozdulni az alternatív hajtóanyagok irányába.
Jindrich Chudy, a SOR kereskedelmi igazgatója azt mondta, a 86 utas szállítására alkalmas jármű 10,5 méter hosszú. Lítium-ionos akkumulátorokat normál töltéssel hat-nyolc óra alatt lehet feltölteni, de gyorstöltővel fél óra alatt megvan. A töltéshez az ELMŰ egy mobil töltőoszlopot biztosít a BKV-nak.
A jármű hatótávolsága városi közlekedésben maximum 160 kilométer egy töltéssel. Motorja 163 lóerős, amely 80 km/órás maximális sebességet képes biztosítani.
A vezető közölte, eddig hat elektromos buszt gyártottak, közülük négy Ostravában napi használatban van, és teljes mértékben tudják helyettesíteni a dízelüzemű társaikat. A busz áráról nem beszélt az igazgató, a kérdésre annyit mondott, hogy a dízelmeghajtású busz kétszeresébe kerül. A csehországi tapasztalatok szerint a dízelüzemmel szemben az elektromos hajtás kilométerköltsége jóval kevesebb, csupán az ötöde.
A buszt a BKV Szlovákiából kapta kölcsön, ott a Tátrában síbuszként üzemel télen. Utastájékoztató rendszer és klíma nincs a buszon, de a BKV felragasztotta az oldalablakokra az iránytáblát.
Forrás: MTI