Még 2007 végén mutatta be a Dodge a Viper ACR-t. Az American Club Racer kivitel motorja nem erősebb, mint a többi Viperé, de karosszériája, utastere és főként a futóműve sokkal inkább egy versenyautóé mint egy szériamodellé.
Ez persze nem akadálya annak, hogy az autó rendszámot kapjon és közúton is használható legyen. 2008 augusztusában az amerikaiak ellátogattak a Nürburgringre, hogy megmutassák, a nagy vízen túl is tudnak sportkocsit építeni. A Viper ACR 7 perc 22,1 másodperc alatt teljesítette a 20,6 kilométeres Nordschleifét. Ezzel új rekordot állítottak fel a sorozatgyártású modellek között.
A csúcs három évig állt. Idén augusztusban azonban a Lexus LFA Nürburgring kivitele megdöntötte azt, az amerikaiak így újra összepakoltak és átruccantak. Ezúttal egy 2010-es kivitelű Viper ACR-t hoztak, amely elődjéhez képest rövidebb ötödik fokozattal, módosított hátsó szárnnyal is rendelkezik, amelyeket előnyként tudott használni a pályán.
Tíz másodpercet javított korábbi idején és 2,5-lel megfejelte a japán modell teljesítményét. Az új rekord 7 perc 12,13 másodperc. Persze így leírva ez egy könnyű feladatnak tűnik, de érdemes megnézni, hogy nem akármilyen pilóta kell a 600 lóerős autó uralásához. Dominik Farnbacher vezetett.
Videón az új rekord: