A korábbi híreknek megfelelően a Škoda elkészítette a Volkswagen up! cseh változatát. A kisautó a Citigo nevet kapta, utalva arra, hogy elsősorban városi felhasználásra szánja a márka. Még a márkaszlogent is átalakították a kedvéért, a Simply Clever-ből, City Clever lett.
A Škoda hetedik modellje az up!-hoz képest visszafogottabb külsőt kapott, nemcsak a forma, de a részletek is nagyon egyszerűek. Egyedül a Škoda-logó és a hűtőmaszk köti a cseh márkához, egyébként bármi más is lehetne. A járgány 2,56 méter hosszú, 165 m széles és 1,48 m magas, tengelytávolsága 2,42 m. A csomagtartója 251 literes, ugyanakkor a hátsó ülések lehajtásával 951 literesre bővíthető a csomagoknak szánt hely.
Bár az autó apró, a Škoda hangsúlyozza annak biztonságát, a hagyományos elemek, mint az ABS, első és fejlégzsákok mellett automatikus fékasszisztens is elérhető. A 30 km/óra alatt működő rendszer lézer szenzorral vizsgálja az utat az autó előtt, először figyelmezteti a vezetőt, de ha az nem reagál, akkor automatikusan fékez is. Ilyet ebben a szegmensben csak az up! kínál.
Újdonság a Škodánál a hordozható navigációs rendszer bevezetése is, amely kihangosítóként és információs rendszerként is működik, az 5 colos érintőképernyőn láthatóak a tolatóradar optikai jelei, illetve a fedélzeti számítógép információi is.
A Citigo háromhengeres, 1,0 literes benzinmotorral készül egyelőre. A motor 60, illetve 75 lóerős teljesítménnyel kerül az autóba, amellyel alapkivitel esetén 4,5, illetve 4,7 liter a szabvány szerint fogyasztása. Választható azonban úgynevezett Green Tec változat is, amely a fogyasztáscsökkentő technikáknak köszönhetően 4,2, illetve 4,3 liter üzemanyaggal is beéri, motortól függően.
A modell célcsoportjai a fiatalok, illetve azok a fiatal családok, akik második vagy harmadik autót keresnek. Ez persze az EU nyugati felében élő megközelítés, nálunk a Fabiánál alacsonyabb ára révén minden új autót keresőt vonzhat.
Csehországban még év vége előtt bevezetik, de a fő európai piacokon csak 2012 nyarán mutatkozik be a Citigo. A hazai importőr korábban év végi megjelenéséről beszélt.
Háromajtós karosszériával indul a gyártás, de a Škoda közleménye rámutat, hogy 2012-ben megkezdődik az ötajtós variáns összeszerelése is.