Mire elég egy liter benzin? Ma kipróbáltuk és némi odafigyeléssel több, mint 20 kilométert sikerült megtenni vele
Kétszázalékos fogyasztáscsökkentést ígér a Shell az új alapüzemanyagokkal

Kétszázalékos fogyasztáscsökkentést ígér a Shell az új alapüzemanyagokkal

Kétszázalékos fogyasztáscsökkentést ígér a Shell az új alapüzemanyagokkal


A Shell nemrég lecserélte alapüzemanyagait, a korábbi 95-ös és Diesel Extra helyébe a FuelSave Euro 95 és a FuelSave Diesel lépett. A forgalmazó mérései szerint az új üzemanyagokkal átlagosan két százalékkal kevesebbet fogyasztottak az autók, mint a korábbiakkal, ami 50 literre vetítve pont egyliteres megtakarítást ígér.

Benzines Golfok

Egy ma délutáni fogyasztási teszten ezzel a kereken egyliternyi benzinnel próbáltunk minél messzebb eljutni. A fogyasztást egy igen tudományos berendezés mérte, az útvonal a fővárosi Alkotás utcai töltőállomástól az M1 14-es lehajtójáig vezetett, a Budakeszi-Törökbálint kijárattól kanyarodtunk vissza a benzinkút felé vezető útra.

Fogyasztási tipp: ritkán tankolj többet!

A Shell összeállított 20 üzemanyag-takarékossági tanácsot, a fontosabbakat közöljük mi is. A motor pörgetése és a sok gyorsítás zabálja az üzemanyagot és a lendületet bűn felemészteni a fékekkel, fölösleges hőt termelve az energiából. A legfontosabb tehát az egyenletes tempó, amit városon kívül sebességtartó automatikával (tempomat) könnyebb megvalósítani, ha van az autóban. A lehúzott ablak is növeli a fogyasztást, mert rontja a légellenállást, használjuk inkább a szellőzőrendszert, vagy ha az nem elég, a légkondicionálót, de ne maximális hűtőteljesítményen kergetve. Fontos az autó rendszeres karbantartása, a légszűrő előírás szerinti cseréje, a minőségi kenőanyagok használata, a kocsi kialmozása és a tetőtartó leszerelése, ha már nincs rá szükség. Mivel a tanksapka nyitásakor üzemanyag párologhat el, érdemes tehát ritkában, de nagyobb összegért tankolni.

Mindenki 1,4-es, turbós Golfokkal igyekezett a lehető legtöbbet kihozni egyliternyi 95-ösből. A lényeg a promóció és a játék volt, ezért nem számított, hogy az egyik Golf csökkentett gördülési ellenállású 16 collos, másik viszont 225/40 R18-as sportgumikkal indult. Az optikai tuningos kocsi esélyein alighanem rontott a menő orrspoiler is.

Minden autóban számítógép jelezte, ha elfogyott a versenytávra szánt egy liter benzin. Ekkor visszaálltunk normál tempóra és bekapcsoltuk a légkondit is az őszi nyárban

Minden autóban számítógép jelezte, ha elfogyott a versenytávra szánt egy liter benzin. Ekkor visszaálltunk normál tempóra és bekapcsoltuk a légkondit is az őszi nyárban

A szervezők nem írtak elő minimális átlagsebességet, aki kívánta, 50-re állított tempomattal borzolta a többi közlekedő idegeit, én 70-80-nal mertem osonni Budapest határán túl.

Végeredmény: 25 kilométer egy literrel

Nem ment a légkondi, de égett a fényszóró és nem hajtottuk be a tükröt. Bár környezetvédelmi szempontból is hasznos lett volna, nem állítottuk le a motort lámpánál, hogy összehasonlítható legyen az eredmény.

Három kollégámmal meglepően messzire jutottunk a Shell FuelSave 95 egyetlen literjével. A kijelző alapján 24,8-26 kilométer közötti távokat sikerült megtennünk, ami 3,84 és 4,03 liter közötti fogyasztást jelent százon.

Egyik Golf 1,4 TSI sem fogyasztott 4,1 liter felett, pedig városban is mentünk egy darabot

Egyik Golf 1,4 TSI sem fogyasztott 4,1 liter felett, pedig városban is mentünk egy darabot

Mindezt egy biztonságos, kényelmes alsó középkategóriás autóval értük el, nagyon takarékosan, de nem abnormálisan közlekedve. Négy literes fogyasztás még egy dízeltől is szép volna, ez újabb bizonyítéka annak, mennyire takarékosak a közvetlen befecskendezéses TSI turbómotorok.