Három hónapos ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft. Ennek oka, hogy 2011. júliusában egy mobilkamerás próbaellenőrzés során kiderült, hogy a díjköteles zónában közlekedő teherautók csupán 19%-a váltotta ki a szükséges behajtási hozzájárulást.

A 2011. szeptember 19-étől december 16-áig tartó szigorított ellenőrzés összehangoltan, minden területre kiterjedően zajlik. A szakemberek a kamerástól a személyes ellenőrzésig bevetik a rendelkezésükre álló teljes eszköztárat.  Az ellenőrzés a legfontosabb budapesti teherforgalmi útvonalak mentén, akár párhuzamosan, több helyszínen is zajlik majd.

A bírság akár 150 000 Ft-ig is terjedhet, ezt a gépjármű üzembentartója köteles megfizetni. A gépkocsivezetők pedig, ha nincs meg a behajtási hozzájárulásuk, 3 büntetőpontot kapnak, amely közlekedési előéletüket terheli.

Razzia a teherautósok ellen 1
Razzia a teherautósok ellen 9 A tehergépjárművek behajtási korlátozását 2008. január 1-jén terjesztették ki Budapest teljes területére. A koncepció keretében célforgalomban korlátozásmentesen használható útvonalakat alakítottak ki, amelyeken ingyenesen elérhetők a legnagyobb logisztikai központok, ipari üzemek, de az ezen útvonalakon kívüli közlekedéshez behajtási hozzájárulást kell váltani a fuvarozóknak. Akik azonban nem fizetnek, azok nemcsak az általuk okozott környezeti károk költségeit hárítják át a fővárosra, hanem versenyhátrányt is okoznak a szabálytisztelő piaci szereplőknek.

Jelenleg folyamatban van a díjszabás és a kapcsolódó kedvezmények felülvizsgálata annak érdekében, hogy a jövőben jobb, rugalmasabb és átláthatóbb rendszer alakuljon ki, amely egyaránt szolgálja a város érdekeit és teremt egyenlő piaci feltételeket a szállítmányozási szakma számára.