A pénteki nap programja

SS1 Klevener 1 – 9,68km
SS2 Ungersberg 1 – 15,45km
SS3 Pays d’Ormont 1 – 36km
SS4 Salm 1 – 13,06km
Szerviz Strasbourg
SS5 Klevener 2 – 9,68km
SS6 Ungersberg 2 – 15,45km
SS7 Pays d’Ormont 2 – 36km
SS8 Salm 2 – 15,47km

Nyolc szakasz, összesen 148 versenykilométer jutott a 2011-es Francia-rali nyitónapjára. A rali-világbajnokság 11. versenye igazi csillaghullással és komoly csatával zajlik. A száraz, hűvös időben futó verseny nyolc gyorsaságiján öt különböző szakaszgyőztest jegyeztek fel. Izgalmas no.

A nap hőse egyértelműen Dani Sordo és a MINI. A Citroëntől elküldött spanyol pilóta még csak negyedik versenyét futja a fejlesztés alatt álló versenyautóval, de a németországi harmadik hely után ezúttal a győzelemért hajt.

Sordo az első szakasz után még csak hetedik volt, de sorozatos jó eredményeinek és az ellenfelek hibáinak köszönhetőn a napközbeni szervizre már harmadikként érkezett. Délután pedig még jobban hajtott. A hatodik szakaszon még Petter Solberggel azonos idővel volt első, de az utolsó szakaszon már abszolút leggyorsabb volt, amivel átvette a vezetést. Mióta a MINI beszállt a rali-világbajnokságra, most először vezetnek.  

„Nagyon-nagyon boldog vagyok” – mondta Sordo.”Annyira sokat dolgoztunk ezért és most ott vagyunk az élen. Persze még két nap hátravan, de a mai nap remek volt. A Citroën előtt vezetni a hazai versenyükön csodaszép” – fricskázta meg korábbi csapatát.

Beugró csapat az élen a Francia-ralin 1
Beugró csapat az élen a Francia-ralin 63


Nem kevésbé kiemelkedő azonban Petter Solberg szereplése sem, a saját csapatában versenyző norvégnak az anyagi problémák miatt az indulás is kérdéses volt, most pedig mindössze 1 másodperc hátránnyal a második. Néha kissé lassabb volt, de összességében kiválóan ment ma, két szakaszon is elsőkét végzett. A hetedik szakasz után vezette is a versenyt.

„Nagyon keményen hajtottunk. A legfontosabb, hogy padlógázzal menjünk. Pedig sok helyen föld van az aszfalton” – mondta a Citroën DS3-ast hajtó Solberg. „Nem hibáztam, de meg akartam őrizni a gumijaimat az utolsó napra, ezért nem is használtam újakat ma. Örülök, hogy az élen csatázhatunk. Úgy tudtunk gyorsak lenni, hogy nem követtünk el őrültséget”

A harmadik helyen Sebastien Ogier tanyázik, hátránya csupán 2,8 másodperc. A francia ma a legtöbb, szám szerint három szakaszgyőzelmet gyűjtött, mégsem boldog. A harmadik szakasztól ugyanis vezetett, de az utolsó kettőn elveszítette az első helyet. Valami nem stimmelt az autóval, a pilóta szerint néha elgyengült a motor.

„Nem tudom mi történt pontosan. Erős üzemanyagszagot érzetem az autóban” – mondta Ogier. „Tudnék ennél gyorsabb lenni, próbáltam nyomni, de folyamatosan időt veszítettem. A csapatnak ellenőriznie kell.”

Pedig Ogier nagy lehetőséget kapott, hogy újra esélye legyen a világbajnokságon. Mint, ahogy arról már beszámoltunk, a harmadik szakaszon vb-első Sebastien Loeb motorhiba miatt kiesett a versenyből (videó alul), miközben a vb-második Mikko Hirvonen lecsúszott az útról és egyperces hátrányba került. Ogier egy esetleges győzelemmel minimális különbségre megközelíthetné Loeböt. A Citroënnek is fontos lenne a győzelem hazai versenyükön.

Petter Solberg nem is lepődne meg, hogy ha úgy alakulna, akkor a Citroën megkérné, hogy álljon félre Ogier elöl.  De mint mondta, „olyan régen nyert már és csak erről álmodik…” Lehet, hogy nem tenné meg, de az autója, amit bérel, a Citroëné.  

Erősítendő a MINI remek teljesítményét Kris Meeket találjuk a negyedik helyen, annak ellenére, hogy megpördült a nyolcadik szakaszon. A britnek holnap nyomnia kell keményen, mert a harmadik szakaszon történt kicsúszás után a mögötte következő két gyári Ford bizonyosan megpróbál keményen támadni.
Beugró csapat az élen a Francia-ralin 64 „Elégedett vagyok az autóval, az új beállítás remekül működik” – mondta az ötödik helyen álló Jari-Matti Latvala. „Nagyot léptünk előre a múlt heti teszten, különösen a stabilitás tekintetében. Kár, hogy az eredmény nem teljesen tükrözi a teljesítményt, mert a hibánk nélkül (a 3. szakaszon kicsúszva másfél percet veszített – a szerk.) vezethetnék. Holnap a szakaszok nyitottabbak és a tapadás jó, szóval szeretnék feljebb lépni.”

Ám Latvalára valószínűleg ezúttal is a lassítás vár a verseny végén. A fiatal finn ugyanis hiába gyorsabb, mint csapattársa, Mikko Hirvonen, az Loeb kiesésével közelebb kerülhet a franciához a bajnokságban. Ehhez azonban célba kell érnie és lehetőleg sok pontot érő pozícióban. A 3. után a 7. szakaszon is volt kalandja.

„Rengeteg föld volt az úton, a hosszú szakaszon délután, olyan volt mintha murvás versenyen takarítószerepben autóztunk volna” – mesélte Hirvonen. „Sajnálom a hibát, de holnap fel kell zárkóznom és megpróbálni annyi pontot szerezni, amennyit csak tudok.”

A verseny holnap kilenc szakasszal, 148,39 versenykilométeren folytatódik.

A Francia rali állása a pénteki nap után (8/23 szakasz):

1. Dani Sordo, MINI WRT John Cooper Works 1óra 23perc 2,1másodperc
2. Petter Solberg, PSWRT Citroën DS3 WRC +1,0mp
3. Sebastien Ogier, Citroën Total WRT DS3 WRC +2,8mp
4. Kris Meeke, MINI WRT John Cooper Works +54,5mp
5. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +1p 13,7mp
6. Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +1p 20,6mp
7. Armindo Araujo, Motorsport Italia MINI John Cooper Works +2p 23,1mp
8. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +2p 36,8mp
9. Dennis Kuipers, FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +2p 46,8mp
10. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +3p 18,0mp

A részletes szakaszeredményekért kattintson erre a linkre.

Loeb kiesik