A Mercedes ESF 2009 koncepcióautóban láttunk először ilyet, de sorozatgyártásban a General Motors vezeti be elsőként (elvileg) a központi légszákot. Az új biztonsági eszköz a 2013-as Buick Enclave, GMC Acadia és Chevrolet Traverse modellekben jelenik majd meg.

Lényegében ez is egy oldallégzsák, csak épp nem a jármű ajtaja felől, hanem a két ülés között nyílik ki, a vezető ülésbe építik be. Elsősorban akkor lehet hasznos, ha mindkét első ülésen utaznak és oldalról történik a baleset, a két utas feje összecsapódna. Ám akkor is működésbe léphet a csőszerű szerkezet, ha csak a sofőr utazik az autóban, ilyenkor is csökkentheti a gerincre, csigolyákra ható terhelést.

Légzsák óvja egymástól az utasokat 1
Légzsák óvja egymástól az utasokat 11 Az autógyártók egyre újabb és jobb légzsákok bemutatásával tökéletesítik járműveik biztonságát. Mostanra a frontlégzsákok formája megváltozott, nyitásuk több fokozatú, az oldallégzsákok képesek figyelembe venni az utas magasságát, de megjelent a hátsó, a térd- és az övlégzsák is.

Videón az első-központi légzsák működése:
a videó a hirdetés után indul