A 2011-es Francia-rali szombati programja:

SS9 Hohlandsbourg 1 – 9,87km
SS10 Firstplan 1 – 16,50km
SS11 Vallee de Munster 1 – 22,26km
SS12 Grand Ballon 1 – 24,02km
Szerviz Colmar
SS13 Hohlandsbourg 2 – 9,87km
SS14 Firsplan 2 – 16,50km
SS15 Vallee de Munster 2 – 22,26km
SS16 Grand Ballon 2 – 24,02km
SS17 Mulhouse – 3,09km

Tiszta időben, kissé szélesebb utakon folytatódott szombaton a Francia-rali. A rali-világbajnokság 11. futamának második napjára kilenc szakasz, 148,39 versenykilométere jutott. Az utolsó gyorsasági egy rövidke szuperspeciál volt. Úgy vágtak neki a napnak, hogy Dani Sordo egyetlen másodperccel vezetett Petter Solberg előtt és 2,8-cal verte Sebastien Ogier-t.

Ahogy pénteken, úgy ezen a napon is öldöklő küzdelem folyt az elsőségért. A legjobban Sebastien Ogier érzete a pályát. A 11-es szakaszon átvette a vezetést, de 12-es után ismét Dani Sordónál volt az előny. Délután azonban a francia ismét az élre állt és estére sikerült is már jelentősebb 9,5 másodperces előnyt felépítenie. A citroënes szombaton kilenc szakaszból ötöt megnyert.

„Nincs kényelmes előnyünk” – nyilatkozta Ogier. „Szóval a legvégéig jól kell vezetnünk. Reggel én fogok takarítani, mert van egy kis föld az utakon, de ha ugyanúgy ködös lesz az idő, mint az eddigi reggeleken, akkor mindenkinek azonosan nehéz lesz, sőt talán egy kis előnyöm is lehet az általam felvert por miatt.”

Száguldás és taktika a Francia-ralin 1
Száguldás és taktika a Francia-ralin 53 A Németországban már pódiumon végző Sordo nem adta fel győzelmi álmait, a vasárnapi hat szakaszon akarja bebiztosítani pályafutása első sikerét. „Nagyon közel vagyunk. Rövid, de nehéz nap lesz, mert egyes részeken homokos az aszfalt. Reggel pedig por is lehet” – mondta a spanyol. „Nincs mit veszítenünk, tényleg. Ma keményen hajtottunk, de végül nem eléggé. Holnap azért ugyanígy folytjuk.”


A győzelemért vívott csata csak rövid ideig volt háromszereplős. A 10-es szakasz megnyerésével hiába vette át az összetettben az is az első helyet Petter Solberg, a következő gyorsaságin egy jobb első defekt miatt több mint negyven másodpercet veszített. Estére pedig 51,9 másodperces hátrányba került, a megsérült futómű következtében. A norvég pilóta azonban így is derűlátó:

„Nagyon jó volt a mai nap. Az autó nagyon gyors, fantasztikus vezetni. Most azt gondolom, valóban lehet vele futamot nyerni. Sajnos volt egy defektünk, ami csomó időbe került és a leváló gumi miatt megsérült a lengéscsillapító, szóval nem volt 100 %-os délután” – mondta Solberg.  

Solbergnek holnap igazából nem lesz nehéz napja. A hátrányát aligha dolgozza le, hátulról pedig szintén nem várható támadás. Kris Meeke a másik gyári MINI-vel a 13. szakaszon lecsúszott az útról és eltalált egy fatönköt, amely nyomán már nem folytathatták a versenyt.

Az így a negyedik helyre előlépő fordos Jari-Matti Latvala nemcsak 44 másodperces hátránya miatt nem fogja üldözni Solberget, de értelme sincs sietnie. Kérdezhetné a kedves olvasó, hogy ez autóverseny, nem? Miért ne támadna?

Mert fékeznie kell! A Ford-csapat máris csapatutasításra készül. Az ötödik helyen álló Mikko Hirvonen másfél perccel van Latvala mögött és holnap a két finn helyet fog cserélni. A bajnokságban már esélytelen Latvalának fölösleges sietnie, a vége előtt úgyis át kell adnia helyét Hirvonennek, aki pedig valószínűleg még nála is lassabban, szinte lépésben fog autózni, hogy biztosan célba érjen.

Azt követően, hogy Sebastien Loeb az első nap motorhiba miatt kiesett a versenyből komoly esélyt kapott Hirvonen, hogy megnövelje saját világbajnoki esélyeit. A negyedik helyért Hirvonen 12 pontot kaphat, ha az utolsó külön pontokért zajló szakaszon esetleg elsőként zár, az további három pontot jelenthet, amivel együttesen már teljesen behozná a címvédőt.
Száguldás és taktika a Francia-ralin 54 Valószínűbb azonban, hogy csak a 12 ponttal számolhat, hiszen Ogier, Sordo és Solberg is simán gyorsabb nála aszfalton. Ha Ogier elhozza a győzelmet és a plusz három pontot, akkor ő lép elő első számú kihívóvá, csupán egypontos lemaradással. Ekkor lesz ám igazi vihar a Citroën csapatban, ahol két verseny óta Loeb támogatására szólították fel Ogier-t.  

Izgalmas év vége vár ránk!

Ám addig is, a Francia-rali holnap még folytatódik, hat szakasz, összesen 40,66 gyorsasági kilométer vár a mezőnyre.

A 2011-es Francia-rali állása a szombati nap után (17/23 szakasz):

1. Sebastien Ogier, Citroën Total WRT DS3 WRC 2óra 42perc 24,3másodperc
2. Dani Sordo, MINI WRT John Cooper Works +9,5mp
3. Petter Solberg, PSWRT Citroën DS3 WRC +51,9mp
4. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +1p 36,4mp
5. Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +3p 11,0mp
6. Dennis Kuipers, FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +5p 59,3mp
7. Armindo Araujo, Motorsport Italia MINI John Cooper Works +6p 8,8mp
8. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +6p 25,6mp
9. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +7p 16,4mp
10. Pierre Campana, Equipe de France FFSA MINI John Cooper Works +7p 44,2mp

A részletes szakaszeredményekért kattintson erre a linkre!

Száguldás és taktika a Francia-ralin 55