Frissítéssel készülnek a Kia Soul 2012-es modellévhez tartozó darabjai. A szabadidő-autónak látszó városi járgány alig felismerhetően, de más, mint eddig. Megújult többek között a fényszóró, amelyben megjelent a LED-es nappali menetfény. Emellett új a hűtőmaszk, a lökhárító és a ködlámpák fészke is. Hátul a lökhárító illetve a lámpák változtak meg kissé, utóbbi ugyanolyan, mint a 2006-os, a sorozatgyártást megelőző koncepcióé volt, LED-es.
Emellett megváltozott a kilincsek és a külső visszapillantó tükrök formája. Természetesen a frissített modellekhez új színek és keréktárcsák is választhatók.
Az utastérben szinte észrevehetetlen a különbség az új és a régi modell között, a középkonzol váltókar körüli része változott és néhány kapcsoló más kissé, illetve a kormánykeréken igazítottak a tervezők. Ugyanakkor javul az anyagminőség és minden modellnek nő az alapfelszereltsége. Nyolc hangszóró jár alapból a kocsihoz, köztük egy mélynyomó is, és széria a hifi kormánykerékről való irányíthatósága.
A fő újdonság a hajtáslánc terén látható. Új, 1,6-os, közvetlen befecskendezéses benzinmotor kerül a Soulba, amelynek teljesítménye 14 lóerővel több, mint a korábbi ugyanekkora hengerűrtartalmú motoré, 140 lóerős. A módosított 1,6-os turbódízel motor 128 LE-t teljesít. A korábbi ötfokozatú sebességváltó helyett hatsebességes kerül minden modellbe, míg a dízelhez rendelhető automata négy- helyett hatfokozatú.
Az új benzines 0,8 másodperccel hamarabb, 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, átlagfogyasztása a korábbi 6,5 liter helyett 5,9 l. A manuális sebességváltós dízellel a korábbi 11,3 helyett 0,6 másodperccel rövidebb idő kell a százas sprinthez, a fogyasztása 5,2-ről 4,9 literre javult.
Továbbfejlesztett menetstabilizáló rendszer kerül a Soulba, amelyet visszagurulás-gátlóval is felszerelnek. Aki most rendel ilyen autót, már az új modellt kapja.