A Ferrari kőkemény sportautókba vetett vallásos hite még Enzo regnálása alatt is meginogott néha. Ez csak jó hír a mezei rajongóknak, hiszen így olyan különlegességek születhettek, mint az 1980-as Pinin koncepció.

Sergio Pininfarina tervezte ezt a mai napig egyedülálló kocsit, apja Battista „Pinin” Farina előtt tisztelegve. Elismerés akadt bőven, a közönség elolvadt az itáliai különlegesség láttán. A teljes egészében egyszínűre fújt karosszéria, formába simuló lökhárítókkal, valamint a fekete A és B oszlop akkor világújdonságnak számított.

Gomberdő, harminc éves olasz elektronika, uram irgalmazz!

Szedán Ferrari? Nem csoda, hogy csak egy készült belőle

Szedán Ferrari? Nem csoda, hogy csak egy készült belőle

Sergio vonalai egyedi lapos orrá álltak össze, köszönhetően a Ferrari különleges motorjainak. A 400 GT-ből származó blokk ugyanis egy 12 hengeres 180 fokos hengerszögű V motor volt, ami laposabb mint egy országgyűlési közvetítés. (Ennek ellenére nem beszélhetünk boxermotorról, hiszen a boxer esetében minden hajtókar külön főtengelycsaphoz csatlakozik, míg a 180 fokos V szív hajtókarjai páronként kapnak egy-egy főtengelycsapot) Ehhez járt még az öt fokozatú váltó, és már kész is a 360 lóerős luxus túraautó.

Ez a történelmi darab keres most új gazdát Londonban. Várhatóan 160 millió forint körül fog elkelni, de egy ilyen aukción bármi megtörténhet, jön a bedurrant agyú olajsejk és bármennyit megad, csak hogy gyűjteményében tudja a ritkaságot.