2011. január 1. és szeptember 30. között összesen 11 818 személysérüléses közúti baleset történt Magyarországon, 3,38 %-kal kevesebb, mint 2010. azonos időszakában (akkor 12 231 balesetet regisztráltak).

A kedvező tendencia a halálos, a súlyos, és a könnyű sérüléses baleseteknél egyaránt kimutatható. A csökkenés mértéke a halálos kimenetelű baleseteknél 18,67 % (482-ről 392-re), a súlyos sérülésesnél 7,64 % (3 729-ről 3 444-re), míg a könnyű sérüléses közúti balesetek esetében 0,47 % (8 020-ról 7 982-re).

Kedvező hír, hogy idén szeptember végéig a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 546 főről 434 főre csökkent, amely mértéke ezáltal 20,51 %.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában is kedvező változás tapasztalható, hiszen a tavalyi 1 429-el szemben idén szeptemberig 1 140 ittas baleset történt (a csökkenés mértéke 20,22 %). Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 11,68 %-ról 9,65 %-ra esett vissza.

Gyorshajtás okozza a legtöbb balesetet 1
Gyorshajtás okozza a legtöbb balesetet 11 A közúti balesetek legfőbb okai az elmúlt hónapokban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 26 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (3 049 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 2 777 baleset (részaránya 24 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1 909 baleset (részaránya 16 %) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 59 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, de a közúti forgalmon belüli aránya ennek a csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya az első kilenc hónapban 12 %-os (1 370 balesetet okoztak kerékpárral), ami sajnos kimagasló érték. A segédmotor-kerékpárosok és a motorkerékpárosok összesen 1 371 balesetet okoztak, gyakorlatilag ugyanannyit, mint a kerékpárosok.
Gyorshajtás okozza a legtöbb balesetet 12