A következő Honda Civic Type-R nemcsak a típus valaha épült leggyorsabbja lesz, de az első, amely turbómotort kap. A Honda legendás 2,0 literes, K20 kódjelű benzinmotorja nem teljesíti az Euro 5-ös emissziós normát, így szeptemberben nyugdíjba vonult, a nemrég bemutatott új Civicbe már nem építik be a magas fordulatszámon pörgő különlegességet.

Turbómotor a sportos Honda Civicbe 1
Turbómotor a sportos Honda Civicbe 17


Valószínűleg a kényszer jót tesz majd az autó versenyképességének, hiszen akármilyen csodaszép a hangja és izgalmas gázreakciója, a Civic Type-R nehezen tarthatná a lépést a konkurenciával, amely szinte egyöntetűen áttért a turbófeltöltésre.

A brit Autoexpress magazin információi szerint a következő generációs Civic Type-R 2,0 literes turbós benzinmotort rejt majd. Az átmenet biztosítása érdekében a Honda nem gondolkodik 250 lóerős teljesítményben, mint a Ford Focus ST, Renault Megane RS stb., helyette először 210-220 lóerővel érkezik a modell. Ugyanakkor a Mugennél már készül a kiegészítő csomag.

Ám így is gyorsabb lesz elődeinél a Type-R, főként rugalmasságban nő elődje fölé az alacsonyabb fordulatszámon jelentkező nagyobb nyomaték miatt. Álló helyzetből nagyjából 6,5 másodperc alatt gyorsulhat majd 100 km/órára, végsebessége 240 km/óra lehet

Természetesen elődeihez hasonlóan egyedi, sportos külsőt kap a Type-R, de feszesebb hangolású a futómű és erősebb a fékrendszer is. Az utastérben sportülések valamint kis méretű kormány fogadja majd a dinamikára vágyó Honda-vevőket.

Az új sportos Civic megjelenése még nincs a sarkon, várhatóan csak 2013-ban mutatkozik be.