Az Audi összes A modelljéből (A3, A4 stb.) létezik a hagyományosnál sportosabb kivitel, van ahol kettő is, pl. S5, RS5. Az A1-ből egyelőre azonban a legpaprikásabb kivitel az 1,4 TSI 185 lóerővel, igaz felruházható S-line optikai csomaggal.

Durva kisautót tervez az Audi 1
Durva kisautót tervez az Audi 13


Most azonban ismét feltűnt egy álcázott A1-es a Nürburgringen, amely egy gyors változat érkezésére utal. Ha megnézzük az orrspoilert, a hátsó diffúzort, szárnyat, a dupla kipufogót, no meg a versenyüléseket a fülkében, egyértelmű, hogy nem egy üzemanyag-takarékos modellt tesztelnek.

Májusban az Audi egy nagyon hasonló külsejű tanulmányautót mutatott be. Az A1 clubsport quattróba az RS3-ból ismert 2,5 literes turbómotort építették be. A rajongók körében azóta is téma, hogy milyen lenne a Győrben készülő 340 lóerős motorral az A1.

Ám valószínűleg ez a modell csak a tuningcégek – mint az MTM – kínálatában szerepel majd. Az Audi ehelyett négyhengeres motorokkal készül. A pletykák szerint az S1-be 1,6-os turbómotor kerülne, nagyjából 210 lóerős teljesítménnyel, míg az RS1-be 2,0 literes motor kerülhet kb. 250-260 lóerővel. Ám ezzel is piszok gyors lenne, hiszen ez a teljesítményszint az eggyel nagyobb méretosztály sportmodelljeinél általános. Éppen ezért is mindkét modell csakis összkerékhajtással készülne.

Az új 1,6-os turbómotor a Volkswagennél is bemutatkozna, ott Polo R néven készül vele sportmodell, amely a cég új WRC-jének utcai variánsa.

Az S1 bemutatkozása várhatóan tavasszal a Genfi Autószalonon lehetséges, ahol kiállítják majd az A1 ötajtós változatát is, míg az RS1-re nagyjából további egy évet kell majd várni.