Münchenben a BMW főhadiszállásán leleplezték az új BMW 3-ast. Ez a hatodik generáció a világ legnagyobb darabszámban fogyó prémium modelljéből. Az autó külseje nem tartogat igazi meglepetést, a megszokott kontúrokból építkezik, de nem hiányoznak a friss jegyek sem. Az orra egy kicsit agresszívebb, mint eddig, de oldalról és hátul nincs sok újdonság. Egy kicsit jobban hasonlít most az Ötösre.
Az új Hármas jelentősen nagyobb, mint elődje volt. 93 milliméterrel hosszabb, ugyanakkor a tengelytávolsága 50 milliméterrel bővült, és mind az első (+37 mm), mind a hátsó (+47 mm) nyomtáv is szélesedett. Az első, 30 évvel ezelőtti Hármashoz képest mára 30 centit nőtt az autó.
A karosszéria méretének növekedése ellenére az autó könnyebb, a hatodik generációs Hármas a gyár közlése szerint üresen 40 kilóval könnyebb, mint elődje. Csomagtartója 20 literrel nagyobb, mint korábban, 480 literes.
Belül az Ötösből és az új Egyesből ismert jegyek köszönnek vissza, aki ismeri a most kapható BMW-ket, az csak egy finom fejlődést fog észlelni, forradalmat aligha. Ugyanakkor a hátul ülök a korábbinál is tágasabb helynek örülhetnek, pedig ezen a téren már a jelenlegi modell is sokat fejlődött.
Természetesen a cégnél elérhető elektromos kütyük az új modellben is fellelhetők, így a head-up display, az internetelérés, az autó körüli teret körben megmutató kamera, a sávtartó rendszer, a valós idejű közlekedési információk stb.
Kezdetben négyféle motorral indul az új Hármas forgalmazása, két dízel és két benzines szerepel a kínálatban.
A 320d 184 lóerőt, illetve 380 Nm nyomatékot kínál, amivel 7,5 másodperces százas sprintidő és 235 km/órás végsebesség érhető el. Átlagfogyasztása a szabvány szerint 4,5 liter 100 kilométerenként. Ahogy most is, úgy a jövőben is lesz a modellnek takarékos, úgynevezett EfficientDynamics kivitele, ez 163 lóerős, így fél másodperccel lassabb a 0-100-as gyorsuláson és 230-nál kifullad az Autobahnon, de normál használat mellett beéri 4,1 liter gázolajjal.
Benzines oldalon a 328i, illetve a 335i modellek szerepelnek, mindkettő turbós, előbbi 2,0 literes négyhengeres, utóbbi 3,0 literes hathengeres. Az X1-ben bevezetett kisebb motor 245 lóerős, nyomatéka 350 Nm. Testvére 306 lóerős, a nyomaték itt 400 Nm. Mindkét motorral 250 km/óra a Hármas végsebessége, de gyorsulásnál van különbség, adataik 5,9 illetve 5,5 másodperc.
Minden modell hatfokozatú manuális sebességváltóval készül alapkivitelben, felárért viszont automata is kérhető, amely immár a Hármasban is nyolcfokozatú.
2012 második felében további motorokkal bővül majd a kínálat, érkezik a 320i, 318d, 316d, illetve a hibrid hajtású változat is. Utóbbiba ugyanaz a motor kerül mint az Ötös hibridbe, azaz a 3,0 literes benzinmotorhoz társítják a nyolcfokozatú automatába szerelt villanymotort. Az akkumulátor miatt a hibrid csomagtartója csak 390 liter.
Az új Hármas BMW Európában először a márciusi Genfi Autószalonon áll a nagyközönség elé, a forgalmazás ezzel egy időben indul. A szedán mellett készül kombi, kupé és kabrió változat is. A legnagyobb újdonság az ötajtós ferdehátú lesz, a GT illetve 4-es BMW néven emelgetett modellről egyelőre hallgat a gyár.