Münchenben a BMW főhadiszállásán leleplezték az új BMW 3-ast. Ez a hatodik generáció a világ legnagyobb darabszámban fogyó prémium modelljéből. Az autó külseje nem tartogat igazi meglepetést, a megszokott kontúrokból építkezik, de nem hiányoznak a friss jegyek sem. Az orra egy kicsit agresszívebb, mint eddig, de oldalról és hátul nincs sok újdonság. Egy kicsit jobban hasonlít most az Ötösre.

Itt az új BMW 3-as 1
Itt az új BMW 3-as 83


Az új Hármas jelentősen nagyobb, mint elődje volt. 93 milliméterrel hosszabb, ugyanakkor a tengelytávolsága 50 milliméterrel bővült, és mind az első (+37 mm), mind a hátsó (+47 mm) nyomtáv is szélesedett. Az első, 30 évvel ezelőtti Hármashoz képest mára 30 centit nőtt az autó.

A karosszéria méretének növekedése ellenére az autó könnyebb, a hatodik generációs Hármas a gyár közlése szerint üresen 40 kilóval könnyebb, mint elődje. Csomagtartója 20 literrel nagyobb, mint korábban, 480 literes.

Belül az Ötösből és az új Egyesből ismert jegyek köszönnek vissza, aki ismeri a most kapható BMW-ket, az csak egy finom fejlődést fog észlelni, forradalmat aligha. Ugyanakkor a hátul ülök a korábbinál is tágasabb helynek örülhetnek, pedig ezen a téren már a jelenlegi modell is sokat fejlődött.

Természetesen a cégnél elérhető elektromos kütyük az új modellben is fellelhetők, így a head-up display, az internetelérés, az autó körüli teret körben megmutató kamera, a sávtartó rendszer, a valós idejű közlekedési információk stb.
Itt az új BMW 3-as 84 Kezdetben négyféle motorral indul az új Hármas forgalmazása, két dízel és két benzines szerepel a kínálatban.

Itt az új BMW 3-as 85


A 320d 184 lóerőt, illetve 380 Nm nyomatékot kínál, amivel 7,5 másodperces százas sprintidő és 235 km/órás végsebesség érhető el. Átlagfogyasztása a szabvány szerint 4,5 liter 100 kilométerenként. Ahogy most is, úgy a jövőben is lesz a modellnek takarékos, úgynevezett EfficientDynamics kivitele, ez 163 lóerős, így fél másodperccel lassabb a 0-100-as gyorsuláson és 230-nál kifullad az Autobahnon, de normál használat mellett beéri 4,1 liter gázolajjal.

Benzines oldalon a 328i, illetve a 335i modellek szerepelnek, mindkettő turbós, előbbi 2,0 literes négyhengeres, utóbbi 3,0 literes hathengeres. Az X1-ben bevezetett kisebb motor 245 lóerős, nyomatéka 350 Nm. Testvére 306 lóerős, a nyomaték itt 400 Nm. Mindkét motorral 250 km/óra a Hármas végsebessége, de gyorsulásnál van különbség, adataik 5,9 illetve 5,5 másodperc.

Minden modell hatfokozatú manuális sebességváltóval készül alapkivitelben, felárért viszont automata is kérhető, amely immár a Hármasban is nyolcfokozatú.

2012 második felében további motorokkal bővül majd a kínálat, érkezik a 320i, 318d, 316d, illetve a hibrid hajtású változat is. Utóbbiba ugyanaz a motor kerül mint az Ötös hibridbe, azaz a 3,0 literes benzinmotorhoz társítják a nyolcfokozatú automatába szerelt villanymotort. Az akkumulátor miatt a hibrid csomagtartója csak 390 liter.

Az új Hármas BMW Európában először a márciusi Genfi Autószalonon áll a nagyközönség elé, a forgalmazás ezzel egy időben indul. A szedán mellett készül kombi, kupé és kabrió változat is. A legnagyobb újdonság az ötajtós ferdehátú lesz, a GT illetve 4-es BMW néven emelgetett modellről egyelőre hallgat a gyár.
Itt az új BMW 3-as 86