Nem indul a soron következő rali-világbajnoki futamon, Spanyolországban a Turán Frigyes Zsiros Gábor páros. A hétvégi versenyt érintő kényszerű döntést a navigátor egészségi állapota indokolta.
„MRI vizsgálatot végeztünk Gáboron, amely a gerinc deréktáji szakaszán mutatott egy nagyobb porckorongsérvet. Ez elég komoly gerincprobléma, és könnyen még komolyabbra fordulhat, főleg, ha rázkódásnak van kitéve, így 4-6 hétig teljes nyugalomra lesz szüksége. Többféle kezelést fog kapni, masszázst, fizikoterápiát és gyógytornát. A teljes gyógyulás pedig hónapokat vesz majd igénybe” – nyilatkozta dr. Magyar Mátyás, a Fájdalom-ambulancia ortopéd szakorvosa.
A versenyző problémái azután erősödtek fel, hogy a pécsi IRC futamon felborultak versenyautójukkal. Bár a következő vb-futamra elutaztak Franciaországba, nem tudtak versenyezni, az első szakasz rajtja előtt kiálltak a versenyből Zsiros Gábor fájdalmai miatt.
Az alapos kivizsgálást követően kiderült, hogy nem elég a spanyol raliig hátralévő idő, hogy teljes biztonsággal nekivághassanak a versenynek.
„Lelkileg nagyon megviselnek a történések, szinte jobban, mint amennyire a hátam fáj. Nagyon szeretnék versenyezni, és bánt, hogy az utolsó vb-futamon nem állhatunk rajthoz. Sajnos nem volt választásunk, mert a vizsgálatok kimutatták, hogy sokkal rosszabbra fordulhat az állapotom. Nagyon sok erőt merítek a jókívánságokból, hihetetlen, hogy milyen sokan aggódnak értem és biztatnak, bátorítanak” – mondta Zsiros Gábor.
Pedig izgalmasan alakult az év a Turán – Zsiros Gábor kettő számára, teljes évadot terveztek az SWRC sorozatban egy Ford Fiesta S2000-rel.
Az évad első állomásán Jordániában elismerésre méltóan mutatkozott be a csapat, hiszen az előkelő harmadik helyet tartották, amíg technikai okokból kiállásra nem kényszerültek. Olaszországban aztán megtörtént az áttörés, és életük második SWRC versenyén 6 világbajnoki ponttal gazdagodtak. Görögországban jött az igazi siker, miután az első magyar rali-világbajnoki bronzéremmel a nyakukban térhettek haza.
A nehéz finn pályákon ötödik helyre terelték az ugratókkal könnyen birkózó Ford Fiesta S2000-et. Majd a németországi futam is kimagasló eredményt hozott a csapatnak, hiszen ismét bronzéremmel gazdagodtak. Ezzel azonban vége, reméljük csak idénre.
„Most Gabi egészsége az elsődleges, az a legfontosabb, hogy teljesen rendbe jöjjön a háta, aztán majd újra nekivágunk a versenyzésnek. Úgy gondolom, hogy összességében jó évad volt. 46 világbajnoki pontot és rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk, amiket jövőre nagyon jól tudunk majd kamatoztatni” – tette hozzá Turán Frigyes.
Az SWRC szabály szerint hét versenyen kötelező rajthoz állni, a nyolcfutamos bajnokságban egyébként kizárják a nevezőt. Friciék az évad eslő versenyét a Mexikó-ralit használták minuszolásra, így elvben csak hat futamon voltak ott, de orvosi igazolás birtokában az FIA méltányossági alapon meghagyja eredményeiket. Legalábbis korábban így jártak el.