A Škoda legyártotta Mladá Boleslavban a tízmilliomodik járművet. A jubileumi példány egy fehér Fabia Monte Carlo, amely miután a cseh gyártó székhelyén legördült a szerelőszalagról, a megújult Škoda múzeum egyik különlegességeként szerepel majd. Az első, 1905-ben készült modell, a Laurin & Klement A óta 46 féle alapmodellt gyártottak a cseh üzemben.
E termelési jubileum egy további mérföldkövet is jelez a gyártó fejlődésének útján, a Škoda az elmúlt húsz esztendő során megnégyszerezte világméretű értékesítését. Modellpalettája az 1991-es egyetlen típusról mára hétre bővült, s a néhány éve még egyértelműen a cseh és az európai piacra összpontosító márka napjainkra a világ több mint száz piacán működik sikeresen.
A márka a növekedési stratégiája keretében az elkövetkező évek során története legnagyobb modelloffenzívájára készül, s a következő két-három év alatt hathavonta jelenik meg egy-egy új modelljével. Kettőt máris ismerünk: az idei Frankfurti Autószalon bemutatott Mission L tanulmány nyomán készül egy új kompakt limuzin, illetve már be is indult az új kisautó, a Citigo gyártása.
A tervek szerint 2018-ra évi másfélmillió Škoda készül majd. Külföldön a vállalat Kínában és Oroszországban bővíti jelentősen gyártókapacitását, Kínában a Volkswagen Shanghai vállalattal együttműködve 2012 végétől egy új kompakt limuzin, 2013-tól pedig a Yeti szabadidő-autó gyártását kezdi meg. Indiában már be is indult a Rapid gyártása, Oroszországban pedig 2011 végétől a GAZ Csoport Nyizsnyij Novgorod-i üzemében a Yeti gördülhet le a szerelőszalagról.