Az év végén Tokióban megrendezésre kerülő szalonon mutatkozik be a Mazda legújabb koncepciója a Takeri. Az újdonság is a Kodo „mozgás nyelve” elnevezésű formatervezési irányvonalba illeszkedik.

Formája alapján nem nehéz következtetni, melyik modellt is sejteti a decemberben bemutatásra kerülő koncepció. A Mazda6 utódjának vonásait látják benne sokan, és ha így van akkor a japánok most sem nyúlnak mellé.

Laposabb tetővonal, lendületes vonalvezetés, és támadásra feszített Bruce Lee izomzathoz hasonló domborítások adják meg a Takeri hangulatát. Ha ennek egy töredéke is marad meg, már akkor is kiemelkedően érdekes lesz a Mazda új szedánja.

Belül enyhe BMW és német utánérzés lelhető fel
Markáns külsőt remélhetünk a Mazda6 utódtól

Markáns külsőt remélhetünk a Mazda6 utódtól

Markáns külsőt remélhetünk a Mazda6 utódtól


Belül enyhe BMW és német utánérzés lelhető fel, sebaj, az egyszerű, de elegáns vonalak nem csak német autóknak és az Apple termékeknek állnak jól.

Természetesen a Takeri sem marad ki a Skyactiv technológia nyújtotta előnyökből. Takarékosabb motorok, fejlesztett légellenállás, valamint nagy szilárdságú de alacsony tömegű fémek felhasználásával akarják a hibrid rendszerekhez hasonló takarékosságot elérni.

Ennek jegyében jön a kötelező start-stop rendszer, valamint a Mazda új regeneratív fékrendszere, amely a lassítás során a mozgási energiát villamos energiává alakítja át. Ezt a kondenzátorokban tárolja, majd felhasználja a jármű elektromos berendezésinek működtetéséhez, ezáltal csökkentve a motor terhelését és üzemanyag-fogyasztást.

Ez a kialakítás azért még sokat fog változni a szériaérettségig

Ez a kialakítás azért még sokat fog változni a szériaérettségig

A tanulmány orrában egyébiránt egy 2,2 literes, 175 lóerős dízelmotor dolgozik, a sok Greenpeace kompatibilis kütyünek köszönhetően leheletnyi 104 g Co2-t a levegőbe eregetve kilométerenként.

A részletekről még csak pletykákat hallani, a modellváltás 2012 végére várható.