A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális, Család- és Ifjúságügyért Felelős Államtitkársága azután írt ki pályázatot, hogy a nyáron megváltozott a súlyosan mozgáskorlátozott személyek közlekedési többletköltségeinek kompenzálására, a közlekedési nehézségeknek könnyítésére létrejött támogatási rendszer.
Közleményük szerint a konzorciumban részt vevő Széchenyi Bank által kidolgozott finanszírozási konstrukció kedvező kondíciókat kínál a projekt jogosultjainak, míg a Signal Biztosító az alacsony kezdőbefizetés mellett, a teljes körű Signal Casco biztosítást is magában foglaló, vállalható mértékű havi törlesztő részletet kínál. A projektet támogatja még a MOL is, kedvezményes árú üzemanyagkártyával.
Az átalakítás egyik leglényegesebb eleme a mozgáskorlátozottság igazolására vonatkozó eljárásrend átalakítása. A korábban a háziorvosok által végzett, és sok esetben visszaélésekre lehetőséget adó, kifogásolt igazolások helyett, az ellátásra való jogosultságot orvosszakértői vizsgálatokon alapuló igazolások határozzák meg.
A rendszer átalakítása után a támogatás összege új gépjármű vásárlása esetén 300 ezer forintról 900 ezer forintra, használt jármű, illetve segédmotoros kerékpárnak nem minősülő három vagy négykerekű jármű, illetve gépi meghajtású kerekesszék vásárlása esetén duplájára, azaz 600 ezer forintra, a gépjármű átalakításhoz nyújtható támogatás pedig a háromszorosára, 30 ezer forintról 90 ezer forintra emelkedett.
Az új és a használt gépjárművek vásárlásához adható támogatás mértéke közötti különbségtétel is arra ösztönzi a jogosultakat, hogy új gépjárműveket vásároljanak. Használt gépjármű csak abban az esetben vásárolható, ha azt kevesebb, mint négy éve helyezték forgalomba, és alkalmas a mozgáskorlátozott személy speciális igényeinek kielégítésére.
A jelenleg hatályos szabályozás szerint új, illetve használt személygépjárműveket pályázati eljárás keretében kiválasztott finanszírozó szervezeten keresztül, három éves kölcsönszerződés keretében vásárolhatnak az érintettek.