A 2009-es dupla tanulmányautóknak megfelelően a nyáron leleplezett MINI Coupé után megérkezett a kocsi testvére, a Roadster is. A vászontetős autó a márka hatodik modellje, az említett kupé mellett ott a One, a Cabrio, a Clubman és a Countryman is. Ez a MINI első nyitható tetős kétüléses modellje.

Roadster a MINI-től 59


A tetőt leszámítva a Roadster nagyon hasonló a Coupéhoz, vélhetően a legtöbb karosszériaelem csereszabatos. A nagy kerek fényszórók, a trapéz hűtőmaszk, valamint az egyedi hátsó lámpák egyértelműen jellegzetessé teszik a kocsit. A Cabrióval szemben a Roadster szélvédője 13 fokkal jobban dől, ami dinamikusabb formát eredményez.

A sportos megjelenéshez a masszív sárvédőívek és az utasok mögötti krómozott bukócsövek is hozzáteszik a magukét. Utóbbiak persze nemcsak a látványnak szólnak, de az erősített szélvédőkerettel baleset esetén igyekeznek megvédeni az utasokat. 80 km/óra felett kis szárny bújik elő automatikusan a csomagtérfedélből, amely segít stabilizálni a kocsi farát.

Roadster a MINI-től 60


Belül is a márkától megszokott elemeket találjuk. A műszerfalat a középre szerelt hatalmas sebességmérő uralja, míg a vezető előtt a fordulatszámmérőé a főszerep. Nem hiányzik a szellőzés alatti kapcsolósor sem, de a kormány, a szellőzök, az ülések, mind olyanok, mint a többi MINI-ben.

A Cabrióval ellentétben a Roadster csak kétüléses, ez plusz helyet jelent a csomagoknak, egyfelől a nagyobb – 240 literes csomagtartóban -, másfelől az ülések mögött a fülkékben.

A kézzel nyitható vászontető összecsukva teljesen a karosszériába süllyed, így nem rontja a formát, ugyanakkor nem szükséges lefedni, miután végig a külső fele marad felül.

Roadster a MINI-től 61


Négyféle motorral készül a MINI Roadster, közöttük van egy dízel is. Az alapmodell az 1,6 literes szívómotor 122 lóerő teljesítménnyel, míg turbóval töltve 184, illetve a kiemelten sportos John Cooper Works kivitelben 211 lóerővel alkalmazzák. A többi MINI modellhez hasonlóan itt is a BMW 2,0 literes, 143 lóerős motorja kerül a dízel MINI-be.

A JCW változat 6,5 másodperc alatt gyorsulhat álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 237 km/órát. A másik véglet az SD, amely ugyan szintén képes 210 km/óra feletti tempóra, viszont visszafogott használat mellett 4,5 literes átlagfogyasztást ígér, amely értékben szerepe van az automatikus start&stop rendszernek is.

Minden modellhez hatfokozatú manuális sebességváltó jár alapesetben, amely pluszpénzért hatfokozatú automatára cserélhető a JCW-t leszámítva.

A várhatóan tavasszal piacra kerülő MINI Roadster ellenfelei a Mazda MX-5 és az Audi TT lehetnek, amelyek természetesen mind teljesen egyedi módon indulnak a vevők kegyeiért. Van azonban közös pontjuk: kétülésesek és a vezetési élmény a fő mondanivalójuk.