A szeptemberben látott kémfotók után megérkeztek az első hivatalos képek és információk a Peugeot 208-ról. Az új kisautó nevében több, mint a 207-es, ám összességében mégsem egyértelműen az.
A három- és ötajtós karosszériával is készülő kocsi hét centiméterrel rövidebb, mint elődje, így ismét négy méternél rövidebb a Peugeot B szegmenses modellje. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy szűkös lenne, sőt a hátsó üléseknél 5 centiméterrel nagyobb a hely, miközben a csomagtartó is bővül 15 literrel, azaz 283 literes.
A kisebb karosszériaméret igazi előnye a tömegnél jelentkezik, a 208-as átlagosan 110 kilóval könnyebb, mint a 207-es, sőt az alapmodellnél 173 kilogrammos csökkentést hajtottak végre, így az csak 975 kilót nyom.
Formailag az autó az SR-1 és HR-1 tanulmányok jegyeit, illetve az 508-as szériaautó formáit örökli. A 208 ennek megfelelően modern, leszámítva a C oszlop sziluettjét, amely nagyon hasonló a 206, 207 modellekéhez. Az utastér nem a hagyományos kisautós jelleget mutatja, komolyabb kocsi benyomását kelti. A műszerfal kialakítása és a szellőzés vezérlője is erre játszik, de főként a méretes érintőképernyő miatt, ami ezért kérdéses, hogy minden modellben az alapfelszereltség része lesz-e.
Később minden bizonnyal készül majd nyitható tetős CC, illetve nagyobb rakterű SW modell is, de nem hiányzik a kínálatból a sportmodell sem. Utóbbiba valószínűleg továbbra is 1,6-os turbómotor kerülhet 210 lóerős teljesítménnyel.
Új motorcsaláddal érkezik a 208-as, az 1,0 és 1,2 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotorok legtakarékosabbika beéri 4,3 literrel, de további részleteket még nem közöltek. Ennél is spórolósabb a dízelkínálat, amelynél a start&stop motorleállító rendszerrel szerelt modell csupán 3,4 liter gázolajat használ a szabvány szerint 100 kilométeren.
Várhatóan jövő év tavaszán mutatkozik az új Peugeot 208 és ezzel valószínűleg nyugdíjba kerül a 206-os, amelynek olcsóautós szerepét a 207-es veheti át.