Az Opel bemutatta az Astra új sportváltozatát. A GTC-sorozat legerősebb modelljét is az Opel Performance Center jegyzi. Az új Opel Astra OPC 2,0 literes, közvetlen üzemanyag-befecskendezéses turbómotort kapott. A négyhengeres maximális teljesítménye 280 lóerős, vagyis 40-nel több, mint a az előző Astra OPC esetében. A maximális forgatónyomaték 400 newtonméterre növekedett.

280 lóerős az új Opel Astra OPC 1
280 lóerős az új Opel Astra OPC 13


Természetesen a pluszteljesítmény az autó dinamikájára jelentős hatással bír, így az új modell végsebessége 250 km/óra. Korábban soha nem volt még ilyen gyors sorozatgyártású Astra – az előző széria 244 km/óráig bírta.

Ám nemcsak a teljesítménnyel kíván versenyben maradni az éles konkurenciaharcban az Opel. A hajtás, a fékek és a többi műszaki megoldás is a kompromisszummentes élményautózásért született. A Nordscheilfén alakították tökéletesre a neves versenyző, Joachim Winkelhock segítségével.

Az OPC-ben is szerepel a FlexRide rendszer, amely a lengéscsillapítók feszességét, a kormányrásegítés mértékét és a gázreakciót is állítja, de ez esetben a „sport” mellett OPC beállítást lehet választani a komfort helyett.

280 lóerős az új Opel Astra OPC 14


Jelentős fejlesztést jelent, hogy az új modell nem a fékekkel játszik kigyorsításkor, hanem mechanikus önzáró differenciálműzárral szerelik, ami kiemelkedő stabilitást és irányíthatóságot eredményez. Különösen csúszós felületen biztosít nagy előnyt. A fékrendszert a Brembo szállítja, a képeken látott elemek alapján komoly lassulásra lehet számítani.

Látványra sem utolsó az Astra OPC.  Egyedi keréktárcsák, spoilerek és sportkipufogó teszi agresszívvé a háromajtós modellt, nem hiányzik a diffúzor sem. Az utastérben versenyautós kagylóülésekben kap helyet a két első utas.

Az új Opel Astra GTC megjelenésre még várniuk kell a rajongóknak, a kocsi csak 2012 nyarán kerül a kereskedésekbe.