Az autókereslet csökkenésére számít az Opel jövőre – derül ki a társaság vezérigazgatójának a német Automobilwoche című szaklapban megjelent interjújából.

„Azt gondoljuk, hogy az európai autópiacon lehűlés várható, a piac érezhetően zsugorodni fog” – fejtette ki az interjúban Karl-Friedrich Stracke. A vezérigazgató szerint az európai adósságválság elbizonytalanítja a fogyasztókat, s ez az autóipart különösen érzékenyen érinti.

Az Opel legnagyobb külföldi gyárában, a spanyolországi Zaragózában szeptemberben volt már rövidített munkaidő, s az idén még további tizenöt napon tervezik lerövidíteni a munkaidőt, és már 2012-re is beiktattak 46 ilyen napot.

A rüsselsheimi társaság már kezdett talpra állni, és az évekig tartó veszteségek, a fájdalmas átalakítások, több ezer munkahely megszüntetése után már nyereséget tudott felmutatni a második negyedévben: 102 millió dollár adózás előtti eredményt ért el, ezen a soron egy évvel ezelőtt még 160 millió dollár volt a veszteség. Az első félévre vetítve még 280 millió dollár volt az az adózás előtti vesztesége, de már ez is 350 millióval kevesebb, mint egy éve.

Az Opelnél 2010 elején kezdődött meg a kemény takarékossági kurzus azért, hogy ismét nyereségessé váljon a vállalat. Bezárták az antwerpeni gyárat, és Európa szerte nyolcezer fős leépítést határoztak el. Volt idő, amikor még az Opel eladása is szóba került, de végül az anyavállalat, a General Motors megtartotta az európai márkát, sőt áldozott is a cég fejlesztésére. Ebbe a sorba tartozik a szentgotthárdi Opel-gyár bővítése: az új üzem alapkövét idén áprilisban rakták le. Az 500 millió eurós beruházás 2012 végére valósul meg.