Ismét megújult a Nissan leggyorsabb modellje, a GT-R. Főleg az autó műszaki megoldásain javítottak, a motor, a váltó és a futómű is más.
A 2012-es modellévtől a 3,8 literes V6-os turbómotor még erősebb, miközben takarékosabb is. A motor teljesítménye 20 lóerővel több, azaz 550 LE, a maximális nyomaték szintén 20-szal emelkedett, azaz 632 newtonméter. Ezzel a Nissan GT-R ráígér az az 530 lóerős Porsche Turbo S-re.
A fejlődés a módosított szívó- és kipufogórendszernek köszönhető, a szívócső, a szelepek, a vezérlés, az intercooler és a kipufogó is megújult. Az eredmény nyomatékosabb motor a közepes fordulatszámon és nagyobb erő a magas a tartományban.
Egyelőre a menetteljesítmény javulásáról nem számolt be a Nissan, de az autó takarékosabb, mint elődje, száz kilométeren 12 liter helyett 11,8 litert fogyaszt átlagosan.
A sebességváltóban a jobb váltási érzésért módosítottak a kapcsolóvillán, a lendkerék csapágyazásán és az olajon, amely az autó versenyváltozatából került át a sorozatgyártásba. A jobbkormányos modellek esetében a futóművet is módosítják, amely ellensúlyozza a vezető súlyát. Így ugyan kiegyensúlyozatlan a tengelyterhelés, amikor az autó álló helyzetében van, viszont vezetés közben javult az érzékenység és a kanyarstabilitás.
Látványra nincs nagy különbség az idei modellhez képest, csak az utastérben változik az anyagminőség, illetve a fordulatszámmérő kap kék világítást. Széria a tolatókamera és az úgynevezett Egoist kivitelekben használt hifi is.
Alapvető változást nem hoz a 2012-es GT-R, viszont arra elég a fejlesztés, hogy továbbra is versenyképes legyen.