A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségek (FBAMSZ) tapasztalatai szerint az idén sokkal bizonytalanabbak az ügyfelek a kgfb-kampányban, mint korábban, a baleseti adó körüli kérdések miatt sokan kivárnak, de a korábban elképzelhetetlenül alacsony díjak miatt is egyre több ügyfél fordul kétségeivel a szövetséghez – fogalmaz Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke a szövetség keddi közleményében.
A FBAMSZ felhívja a figyelmet arra is, hogy sok a tévhit a kgfb-szerződések körül. Ide sorolják például azt, hogy a kampány hosszú évekre eldöntheti, az ügyfelek melyik biztosítónál maradnak. Ezzel szemben az ügyfeleknek minden biztosítási évforduló esetén lehetőségük lesz választani a biztosítók ajánlatai között – hangsúlyozzák.
Azt is tévhitnek nevezik, hogy a kedvezmények és a kapcsolt biztosítási szolgáltatások egyértelműen kiválaszthatók lennének minden tarifáló programban. A biztosítók bonyolult kedvezményrendszerét egy, az összehasonlíthatóság miatt óhatatlanul egyszerűsítésre kényszerülő online tarifáló program teljes egészében nem képes bemutatni, ezért az, aki teljes részletességgel meg kívánja ismerni a lehetőségeit, célszerű ha egyedileg, személyesen vagy telefonon is érdeklődik egy alkuszcégnél – fogalmaznak. Itt olyan további fontos információhoz is hozzájut az érdeklődő, mint például a kiválasztani kívánt biztosító adminisztratív felkészültsége, vagy éppen a kárszolgáltatásának színvonala – jegyzik meg.
A közlemény szerint az sem felel meg a valóságnak, hogy az internetes alkuszok kedvezőbb díjakat kínálnak, mint az alkuszi ügyfélszolgálatok és irodák. A kötelező biztosításoknak az egyes alkuszok által kínált számítása ugyanis a biztosítók által hivatalosan meghirdetett tarifákon alapul.
Ugyancsak tévhit, hogy az idei kötelezőváltáskor már sokkal egyszerűbb a bónusz-málusz besorolások átvezetése mint korábban. Az egységes ügyfél-azonosító híján ugyanis az adatfeltöltés és az adatok kinyerése is nehézségekbe ütközik. Az új rendszer pedig már nem ad lehetőséget a biztosítók közti közvetlen adatcserére.
A szövetség szerint a probléma súlyát jelzi, hogy óvatos becslések szerint százezer olyan gyanútlan ügyfél is lehet, akinek valamelyik személyi adata eltér a különböző adatbázisokban, ami megakadályozza a kártörténeti adatok lehívását.
Az FBAMSZ közölte azt is, mivel a jogszabály 60 nap után kötelezi a biztosítót az ügyfél – az adott évben végleges – kártörténeti besorolására, ami egyéb adat híján csak A0 lehet, könnyű kifutni a rendelkezésre álló időből. Főleg, ha az ügyfél a problémáról csak az utolsó egy-két hétben értesül.
A szövetség 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg mintegy 100 tagot számlál, akik a teljes alkuszi piac 60 százalékát fedik le.
Forrás: MTI