Az Európa szerte stratégiailag fontos helyekre telepített új töltőpontok sűrűbbé teszik a meglévő hálózatot és az elektromos autók hatótávolságnak növelésével nagyobb rugalmasságot és szabadságot biztosítanak azok használóinak.
Mint a Nissan fogalmaz: bár a legtöbb LEAF-tulajdonos számára elegendő, hogy autója két feltöltés között 175 km-t tud megtenni, a gyorstöltő-hálózat sűrűbbé tétele révén az ilyen autósok is ennél nagyobb távolságokra utazhatnak egy nap alatt.
A lépés lehetővé teszi, hogy az akkumulátorokat a hagyományos konnektor esetén szükségesnél rövidebb idő alatt tölthessék fel, elősegíti, hogy egyre több autóvásárló mozduljon el az elektromos autók irányába. A LEAF lítiumion akkumulátorai a gyorstöltővel a teljesen lemerült állapotból 30 perc alatt tölthetők fel 80%-os kapacitásukig.
Az új gyorstöltők a CHAdeMO szabványnak felelnek meg, így Nissan gyorstöltőit nem csak a Nissan LEAF használói vehetik igénybe, de a Mitsubishi, a Citroen és a Peugeot elektromos autók üzemeltetői is. A gyorstöltő-állomások azonban készek a váltóáramú töltésre is, hogy megfeleljenek a Renault szabványának is.
A cél, hogy 2012 végére Európa-szerte több ezer gyorstöltő-állomás létesüljön, 2015-re pedig tízezrekre nőjön ezek száma.