A SEAT bejelentette, hogy dolgozik első elektromos autóján, amelyet Spanyolországban fejleszt és gyárt majd. Ehhez kapcsolódóan lelepleztek két prototípust, az Altea XL Electric Ecomotive-ot, illetve a Leon TwinDrive Ecomotive-ot.

Villanyautó a SEAT-tól 1
Villanyautó a SEAT-tól 17


A következő hónapokban mindkét modellből juttatnak spanyol és katalán állami hivataloknak, hogy azok tesztelhessék flottáikban. A tapasztalatokat és visszajelzéseket felhasználják a széria modell fejlesztésénél.

Az Altea XL tisztán elektromos hajtású autó. Villanymotorja 115 lóerő teljesítményre képes, maximális nyomatéka 270 Nm. Az egyterű 135 km/órás végsebességet érhet el, de ha nem hajtják ennyire, a hatótávolsága eléri a 135 kilométert is.  

Akkumulátorait a hátsó ülések alatt, illetve a csomagtartóban helyezték el, így az utastér mérete nem változott belsőégésű motorral szerelt társaihoz képest. A villanymotorok lassítási fázisban generátorként működnek és töltik a telepeket. Ha az Altea XL napon parkol, akkor a napfénytetőbe épített napelemek működtetik a szellőzőrendszert, hogy az autó hűvösebb legyen, és ne kelljen menet közben erre az akkumulátorok energiáját használni.

A Leon TwinDrive-ban is találunk villanymotort, de ez a modell kevesebb kompromisszumot követel, miután konnektorról is tölthető hibrid. Elektromos hajtással 52 kilométert tehet meg, miközben a maximális sebessége 120 km/óra. Kombinált üzem során a végsebessége 170 km/órára nő, ám ilyenkor is nagyon takarékos. A SEAT szerint 1,7 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren. Hatótávolsága persze jelentősen nő a hagyományos üzemanyag használatával.

Az egyelőre szűkszavú közleményben a SEAT rámutat, hogy az eltérő vevői igények miatt szükséges, hogy egyszerre készüljön elektromos és hibrid hajtású modell is. 2015-re ígérik a márka első konnektorról tölthető hibrid modelljét, amit egy évvel később követ a sorozatgyártású elektromos autó.