Hosszú vívódás után talán rendeződhet a Saab sorsa. A svéd vállalat kínai kézbe került és ha a General Motors sem gördít akadályt az ügylet elé, akkor az ázsiai befektetők talpra állíthatják a márkát.
A siker egyik kulcs az új 9-3-as modell, amelyet már számos bankár ismer, miután a Saab vezetői prezentációjukban megmutatták nekik, amikor a kölcsönökről tárgyaltak. A kiszivárgott képek alapján egy grafikus megrajzolta, milyen is lehet az új modell, amelynek az Audi A4-gyel, BMW 3-assal kellene konkurálnia.
Új padlólemez adná a modell alapját, amelyet még a korábbi tulajdonos a General Motors fejlesztett.
Külsejét az idén tavasszal a Genfi Autószalonon kiállított PhoeniX tanulmány határozza meg. Sportos vonalakra lehet számítani. Ellentétben a jelenlegivel, az új 9-3-as nem négyajtós lépcsőshátú lesz, hanem ötajtós csapotthátú, később kombi és kabrió is várható.
A jövő év végén bemutatandó autó széles motorkínálattal készülne benzines és dízel oldalon egyaránt. Közöttük a húzóerőt az 1,6-os benzines turbó adná, amelyet a BMW szállítana. Alapvetően az elsőkerék-hajtásé a főszerep, de hibridnél a villanymotor a hátsókat hajtja, így 4×4-esként is elérhető lehet a 9-3.
Ebben a modellben debütálhat az IQon elektronikai rendszer, amely Google Android szoftverét alkalmazza a navigációnál és a hifinél is, illetve az elektronikus levelezésnél is.
Várhatóan 2012 elején indítja újra a 9-5-ös gyártását a kínai autógyártók, a Pang Da és Youngman tulajdonába került vállalat és nagyjából egy év múlva megkezdődhet a 9-3-as összeszerelése is. A márka jövőjét tekintve a legfontosabb modellről van szó, hiszen várhatóan ebből adná el a legtöbbet a Saab.
További típusok is szerepelnek a tervekben, például a 9-1, amely a MINI és az Audi A1 ellenfelének készül. Három- és ötajtós egyaránt készülne belőle. Elsősorban az amerikai piac számára gyártanának egy nagy szabadidő-autót, a 9-7-est, miközben a 9-4X forgalmazását kiterjesztenék Európára is.