A részben táplálkozási szokásaink változásának, illetve az elfogyasztott ételek tápértékének köszönhetően növekvő átlagos testmagasság és testsúly sok egyéb hatása mellett az autóiparban dolgozó mérnökök számára is nagy fejtörést okoz. Az új autók már globális modellek, amelyek a világ legtöbb részén azonosak.
Mint az autótervezés rejtelmeibe bepillantást engedő Ford közleménye rámutat, az új Focust különböző korú és nemzetiségű emberek legfrissebb 3D-s testadatai alapján tervezték, hogy a világ teljes népessége számára megfelelő legyen. Állítólag az emberek 97,5 százaléka ül kényelmesen a vezetőülésben.
Az adatokat tetőtől talpig terjedő lézerszkenneléssel nyerték. Három évvel ezelőtt például 12 000 német embert szkenneltek be egy projekt során és az így nyert információkat összevetették a Kínában, Japánban, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában gyűjtött adatokkal, s ennek alapján számítógépes 3D modelleket alkottak, amelyeken jelzik mind a testmagasságot, mind pedig a derékbőséget, a csípő szélességét és a lábak hosszát.
„A legújabb 3D testméretadatok közvetlenül befolyásolták az ülésállító sín hosszát, az üléspárna formáját, valamint a pedálsor és a kormánykerék beállítási tartományát” – teszi hozzá Ralf Nürnberg, a Ford utastereinek szakértője. „Az új Focus hátsó üléssorának fej- és lábterét is a 3D-s emberi modellekkel alakítottuk ki a számítógépes szimuláció során. A különböző régiókból kapott, legfrissebb 3D-s testméretadatok arra is rávilágítottak, hogy az egész emberiség egyre magasabb és súlyosabb, így az új Focus utasterének kialakításánál ezt a tendenciát is figyelembe vettük.”
A tudományos kutatások szerint az átlagember magassága a világ iparosodott részein mintegy 10 centiméterrel nőtt az elmúlt 150 évben – ez leginkább a jobb életkörülményeknek és az egészségesebb táplálkozásnak köszönhető. A Ford azt jósolja, hogy a fejlődő országokban élők testmérete is gyorsan növekedésnek indul majd.
Az ivási szokások is jelentő eltéréseket mutatnak az egyes régiókban. Európában a vevők 1,5 literes ásványvizes palacktartókat igényelnek, míg a kínaiak gyakran teás edényeket akarnak magukkal vinni az útra. Az ajtózsebek kialakításakor ezt is figyelembe vették, biztosítva a vásárlói igények kielégítését.
A vezetőülésen kívüli területekre is kiemelt figyelmet fordítottak. A világ bizonyos részein az emberek testmagassága kisebb, karjuk pedig sokkal rövidebb, mint a másutt élőké. Ezekben a régiókban a csomagtérajtó alacsonyabbra nyílik, így kényelmesen elérhető marad.