Konnektorról tölthető hibridet leplez le a hónap végi Tokiói Autószalonon a Mitsubishi. A PX-MiEV II hibrid rendszere az i-MiEV modellből származó elektromos technológiát egy kisméretű, hagyományos motorral ötvözi. A benzinmotor 2,0 literes négyhengeres, amihez az első és a hátsó tengelynél egy-egy villanymotor kapcsolódik, utóbbiak együttes teljesítménye 81 LE. A Lancer Evo X-ből származik négykerék-hajtás, de itt villanymotorok adják az erőt.

Két litert fogyasztó terepjáró 1
Két litert fogyasztó terepjáró 7


Az autó közel 50 kilométert tehet meg elektromos hajtással, majd beszállhat a benzinmotor. Ám nemcsak a kerekeket hajthatja, de az energiafogyasztástól és akkumulátor töltöttségétől függően a rendszer generátorként is használhatja a belsőégésű motort. A benzinmotort is használva 800 kilométert tehet meg a PX-MiEVII. Fékezéskor a villanymotorok generátorként töltik a telepeket.

A kocsi úgy gyorsul, mint egy 3,0 literes, V6-os motorral szerelt modell, de fogyasztása mindössze 1,7 l/100 km. Mint a Mitsubishi elárulta, a fogyasztás kiszámításának alapjául a jármű tisztán elektromos üzemű és hibrid üzemmódú fogyasztásának kombinációja szolgált. Ám ha csak 50 kilométerre nézzük a 1,7 litert, akkor is 3,4 literről van szó, ami szintén nagyon jó egy 4,6 méteres szabadidő-autótól.

A jármű csatlakozója révén az akkumulátorokban tárolt villamos energia arra is felhasználható, hogy az autó tulajdonosa kempingezés vagy más szabadtéri program során különféle készülékeket működtessen, de a gyorstöltő port a háztartási hálózatokkal is kompatibilis.