A 2011-es Wales-rali vasárnapi programja:

SS18 Halfway 1 – 14.93 km
SS19 Crychan 1 – 22.73 km
SS20 Monument 1 – 4.36 km
szerviz
SS21 Halfway 2 – 14.93 km
SS22 Crychan 2 – 22.73 km
SS23 Monument 2 (Power Stage) 4.36 km

Hat szakasz maradt a Wales-rali zárónapjára (csüt, péntek, szombat) amely izgalmas csatával kecsegtetett, hiszen Jari-Matti Latvala mindössze 6,1 másodperccel vezetett Sebastien Loeb előtt, a francia pedig fogadkozott, hogy támadni fog. Ám a csata nem tartott sokáig.

A verseny első két napján még Mikko Hirvonennel a világbajnoki címért harcoló, majd a finn kiesése nyomán nyolcszoros bajnokká avatott Loeb ugyanis közúti balesetbe keveredett a mai első szakaszt követően. Loeb versenyautójának nekiütközött egy másik autós. Egy szűk erdei úton jött szembe a spanyol autós, aki megszokásból és nem a brit vezetési szokásnak megfelelően tért ki, így összeütköztek.  A versenyzők megúszták az esetet, de a Citroën DS3 WRC hűtője összetört (Milyen érdekes: Hirvonennel is a hűtő végzett), hogy nem tudták folytatni a versenyt. Szegény Loeb így nem igazán tudta rendesen megünnepelni újabb bajnoki címét. Tréler vitte autóját a szervizparkba.

Ford-siker és dráma a Wales-ralin 1
Ford-siker és dráma a Wales-ralin 63 Ezzel Latvala üldöző nélkül maradt és simán megnyerte a rali-világbajnokság zárófutamát. A Ford versenyzője a hétvégén végig gyors volt, az első két szakasz után az élen állt, majd a harmadik után Loeb és Hirvonen is megelőzte. Hirvonen kiesésével párhuzamosan lefaragta a hátrányát és átvette a vezetést, amit a futam végéig megőrzött.


Nem kérdéses, hogy Latvala volt a legjobb ezen a versenyen, 23 szakaszból 11 alkalommal volt a leggyorsabb és nem volt a harmadiknál rosszabb időeredménye. Még Loeb kieséses után sem vett vissza túlságosan, pedig tehette volna, hiszen a mögötte Mads Ostberg több mint három perccel volt lemaradva.

Ez volt Latvala idei első győzelme, míg pályafutása során ez az ötödik sikere. Legutóbb a 2010-es Finn-ralin állhatott a dobogó legmagasabb fokára. Idén Ausztráliában már nyerhetett volna, de akkor átadta az első helyet Mikko Hirvonennek, hogy versenyben maradhasson a bajnoki címért.

„Nagyszerű érzés” – nyilatkozta Latvala. „Régen volt már – másfél éve -, hogy utoljára nyertem. Nagyon stresszes és frusztráló időszak volt. Fantasztikus így befejezni az idényt. Most már az kell, hogy a jövőre a bajnoki címért harcolhassunk a Forddal.”

A bajnokság sorrendjén nem változtatott Latvala eredménye, 1. Loeb, 2. Hirvonen, 3. Ogier, 4. Latvala.
Ford-siker és dráma a Wales-ralin 64 Mads Ostberg szépen keretbe foglalta a 2011-es évét. Az első versenyen másodikként zárt, majd utána 5-6-7. helyeket produkált, most ismét övé az ezüstös hely. A fiatal norvég nem ment rosszul, de eredményében nagy szerepe volt annak, hogy Mikko Hivonen, Sebastien Loeb és Petter Solberg is végleg kiesett, míg Sebastien Ogier az első napos kiállása után csak nagy hátránnyal folytatta. Vagyis nem voltak igazi ellenfelei. Persze ez nem von le semmit az érdeméből, hiszen ő nem esett ki, hanem végigvitte az autót.

„Nagyon boldog vagyok, hogy itt lehetek, mert az elmúlt két nap nagyon nehéz volt (motorgondjaik voltak – a szerk.). Fantasztikus így befejezni az idényt” – mondta Ostberg.

A fenti effektus igaz Henning Solberg harmadik helyére is. A norvég pilóta két éve nem állt dobogón. Solberg nem volt ma könnyű helyzetben, mert Kris Meeke őrült tempóban zárkózott fel rá. Reggel még 45 másodperc előnye volt, amit a MINI versenyzője az utolsó szakaszra 1,8 másodpercre szorított le. Ám az utolsó szakaszon Meeke megpördült és veszített nagyjából tíz másodpercet, így maradt a negyedik.
Ford-siker és dráma a Wales-ralin 65 A verseny abszolút Ford-fölénnyel zárult, hiszen az első tíz helyből nyolcat Fiesta WRC-k szereztek meg, míg a pontszerző helyek közül kettő jutott a MINI autóinak, a Citroënnek viszont versenyszinten nem volt sikeres a Wales-rali. Loeb, Solberg, Räikkönen, Van Merksteijn kiestek, míg Ogier csak tizenegyedikként zárt.

A fiatal francia – aki jövőre várhatóan a Ford csapatban folytatja – a külön pontokért zajló Power Stage-n azért odatette magát és megnyerte, megelőzve Dani Sordót és Jari-Matti Latvalát.

A 2011-es Wales-rali végeredménye (23/23 szakasz):

1. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC 3ó 27p 3.5mp
2. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +3p 42.9mp
3. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +7p 05.1mp
4. Kris Meeke, MINI WRT John Cooper Works +7p 12.3mp
5. Matthew Wilson, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +8p 57.3mp
6. Ott Tanak, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +9p 27.1mp
7. Jevgenyíj Novikov, Team Abu Dhabi Ford Fiesta RS WRC +9p 47.7mp
8. Dennis Kuipers, FERM Powertools Ford Fiesta RS WRC +10p 12.7mp
9. Ken Block, Monster WRT Ford Fiesta RS WRC +16p 1.2mp
10. Armindo Araujo, Motorsport Italia MINI John Cooper Works +17p 1.6mp

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.

A világbajnokság végeredménye:
Pilóták

1. S Loeb         222 pont
2. M Hirvonen   214 pont
3. S Ogier        196 pont
4. J-M Latvala  172 pont
5. P Solberg     110 pont
6. M Östberg     88 pont
7. M Wilson       63 pont
8. D Sordo        59 pont
9. H Solberg      59 pont
10. K Räikkönen 34 pont

Konstruktőrök

1. Citroën                        403 pont
2. Ford                            376 pont
3. M-Sport Stobart            178 pont
4. Petter Solberg WRT          98 pont
5. FERM WRT                      54 pont
6. Team Abu Dhabi               54 pont
7. Munchis Ford WRT            38 pont
8. Monster WRT                   27 pont
9. Van Merksteijn Motorsport  16 pont
10. Brazil WRT                      7 pont

A 2012-es rali-világbajnokság január 17-én indul Monte-Carlóban. Ám biztosan nem kell addig várni, hogy kiderüljön, a Ford folytatja-e és milyen pilótákkal.