A közlekedési adót budapesti illetőségű fideszes és kereszténydemokrata parlamenti képviselők javasolták. A francia mintára bevezetni tervezett központi adónemet évente kétszer szedték volna be, alapja a vállalkozási tevékenységből származó árbevétel lett volna. Levonhatók lettek volna azok a kiadások, amelyeket a munkavállalók helyi közlekedési bérletére fordítottak a közlekedési adó fizetésére kötelezettek. Az abból származó forrásokat csak közösségi közlekedésre lehetett volna fordítani.
A másik döntés nyomán jövőre jelentős mértékben csökken a gépjárművek regisztrációs adója, amelytől az autókereskedelem felpezsdülését és a hazai járműállomány fiatalodását remélik. A regisztrációs adó mértékéről korábbi cikkünkben olvashat.
Az adó csökkentésével párhuzamosan szigorodik a gépjárművekre vonatkozó áfabefizetési kötelezettség szabályozása. A külföldi rendszámú autókat érintő változás, hogy január 1-jétől az eddigi 30 napos megengedő szabály helyett „gyakorlatilag csak 24 óráig lehet használni külföldi gépjárművet igazolással Magyarországon” – mondta Rogán Antal, megjegyezve, hogy ezt a rendelkezést alkalmazzák Németországban is.
Forrás: MTI