Elkészült a nyáron bemutatott új Mercedes-Benz ML sportváltozata. Az ML 63 AMG-t a modell fő piacán, Amerikában, a Los Angeles Autoshow-n leplezik majd le.
Ahogy az utóbbi években az összes új AMG modell esetében, a 63-as jelzést megtartották, annak ellenére, hogy az már nem utal a motor hengerűrtartalmára. A 6,2 literes V8-as helyett itt is az AMG új, 5,5-es motorját használják. A lökettérfogat kisebb, de az új motorokhoz két turbó is tartozik. Ennek köszönhetően a fogyasztás csökken, a teljesítmény viszont növekszik.
Elődjéhez képest 33 százalékkal takarékosabb az új ML 63 AMG, miközben a teljesítménye 510-ről, 525 lóerőre növekedett. A maximális nyomaték pedig 630 newtonméter helyett 700-as értéket mutat. Meglepő-e, hogy a szabadidő-autó méretét meghazudtolóan halad? 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát, a végsebessége pedig 250 km/óra.
Lehet, hogy ez nem elég? A Mercedes nem küldi az ügyfeleket tuningcégekhez, az AMG teljesítménycsomag megvásárlásával plusz 32 lóerőt, illetve 60 Nm-t kap a vevő, amivel párhuzamosan a dinamika is javul. 4,7 másodperc a 0-100 km/órás sprint ideje, míg a végsebesség elektronikus korlátozását 280 km/órára módosítják. Igaz, utóbbiról csak az amerikai sajtóközlemény számol be, az európaiban nem szerepel.
A modell újdonsága az úgynevezett Active Curve System, amely kanyarban csökkenti a karosszéria dőlését, természetesen a sebesség függvényében. De nem ez az egyetlen okos rendszer az ML 63 AMG-ben, a légrugózás is sebesség függvényében emeli- süllyeszti a karosszériát és a lengéscsillapítók is a vezetési stílushoz igazodnak.
Ha a vezetőben felmerülne a takarékoskodás gondolata, akkor „C” módba kapcsolhatja a sebességváltót. Ilyenkor amellett, hogy aktivizálódik a motorleállító automatika, a hétfokozatú automata sebességváltó alacsonyabb fordulatszámnál kapcsol fel. Segítségére van a spórolásban, hogy az új modell 45 kilóval könnyebb elődjénél. A végeredmény 11,8 liter 100 kilométerre vetítve.
A hagyományosnál sportosabb külsővel és utastérrel felszerelt ML 63 AMG forgalmazása 2012 tavaszán indul. Addig a BMW X5 M egyeduralkodó ezen a piacon. Az autó ára 108,8 ezer euró, azaz 34,5 millió forint, amihez további 2,2 millió a teljesítménycsomag.