Ha egy autón Shelby jelzés van, az garancia a teljesítményre, ez még inkább így lesz a jövőben. A Ford leleplezte a 2013 Ford Shelby GT500-ast, amely 100 lóerővel übereli a jelenlegi, gyengének egyáltalán nem nevezehető változatot.

A legerősebb V8-as az új Mustangban 1
A legerősebb V8-as az új Mustangban 25


Motorja továbbra is V8-as, amelynek lökettérfogata 5,8 literre nőtt. A kompresszorral is megtámogatott motor maximális teljesítménye 650 lóerő, amivel a legerősebb széria V8-as. A Corvette ZR1 6,2-es kompresszorosa „csak” 638 lóerős, de az igazi konkurenciának tekinthető Chevrolet Camaro ZL1-ban ez a motor 580 lóerővel szerepel.

A legdurvább Mustangba nagyon váltó se kellene, hiszen az említett motor maximális nyomatéka 816 newtonméter. De van, nem automata, hanem hatfokozatú kézi kapcsolású. Jó sok kuplung és gumi fog elpusztulni emiatt! Talán nem véletlen, hogy kardántengelyt karbonból készítik.

Hatdugattyús féknyergekkel ellátott Brembo fékrendszer illetve rajtautomatika is tartozik a kocsihoz, utóbbi összehangolja a kipörgésgátlót és a motorvezérlést.

Ha valakinek nem elég a gyári hangolású sportfutómű, az rendelhet Bilstein lengéscsillapítókat, amelyek az utastérből állíthatók normál vagy sport módba, illetve Torsen önzáró differenciálművet. Ha valaki zárt pályán használná az autóját, vehet kiegészítő motorolajhűtőt, differenciálmű-hűtőt, váltóolaj-hűtőt.

Külsőre alig különbözik a jelenlegi GT500-tól az új, csak a kocsi orrán és a hátulján módosítottak egy kicsit a formákon. Az utastérben az új Recaro ülések jelentik a különbséget. Alapesetben 19 colos kerekek járnak a Shelby GT500-hez, felárért kerülnek fel a 20-asok.

Egyértelműen nem játékszernek készül a GT500, már csak azért sem, mert az autó végsebessége 320 km/óra feletti.