Vannak olyan Ferrari-ügyfelek, akik nemcsak a látvány kedvéért, utcára vesznek Ferrarit, de valóban a maximumot akarják kihozni a kocsiból. Nekik szól a Corse Clienti (versenyzői) program, amelynek leggyorsabb modellje a 2009-ben bemutatott 599XX. Az 599 GTO technikáján alapuló járgányt csak a Ferrari által szervezett pályanapokon, csak a Ferrari technikai segédlete mellett lehet vezetni.
Az autó most megújul. Megjelentek az első kémfotók az 599XX Evóról, amelyet néhány ügyfélnek már megmutattak. Jól láthatóan új aerodinamikai elemekkel gazdagodott a kocsi, módosult az orrspoiler is, de nagyobb változást jelent a hatalmas hátsó szárny alkalmazása.
Úgy tudni, hogy az autó a korábbinál is hatékonyabb fékrendszert, módosított kipufogót és elektronikai rendszert kap. Az utóbbi két módosítás nyomán a 6,0 literes V12-es motor a korábbi 700 lóerőnél is erősebb lehet, miközben a sebességváltó gyorsabban kapcsol. Összességében pedig gyorsabb az autó.
A Forma-1-ből származó műszaki megoldásokkal teletűzdelt autó nemcsak az ügyfelek szórakoztatására szolgál, de tele van érzékelőkkel, így laboratóriumként is szolgál a Ferrari fejlesztéseinek kiértékeléséhez.
A Ferrari 599XX Evo hivatalos bemutatója várhatóan jövő márciusban, a Genfi Autószalonon lesz.