Külföldi kézbe kerül az autókereskedelem? 1
Külföldi kézbe kerül az autókereskedelem? 337 A válság előtt, 2007-ben 850 tulajdonos kezében 1100 márkaszalon volt, most 329 tulajdonos 470 kereskedést birtokol, amelyekben összesen 722 márkaszalon található. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) szerint félő, hogy a ma még magyar tulajdonban lévő kereskedések jelentős része külföldi tulajdonba kerül, és jövedelmük is külföldre vándorol.

Az autókereskedelem már harmadik éve veszteséges, eddig 10 ezer munkahely szűnt meg az ágazatban, és a helyzet folyamatosan tovább rosszabbodik – mondta Gablini Gábor, a GÉMOSZ elnöke kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

A GÉMOSZ kifogásolja, hogy a válságadó alól nem kaptak mentesítést, ezt csak ígérték nekik, miközben az importőrök – a multinacionális cégek – kikerültek a válságadó alól.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerdától kampányt indít a márkaszervizek népszerűsítésére – mondta Erdélyi Péter ügyvezető elnök. A szolgáltatásuk része a munkára és alkatrészre vállalt garancia, a csereautó és az asszisztansz szolgáltatás.

Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára az MTI-nek elmondta, hogy az autó üzletágban a finanszírozott összeg idén azonos lesz a múlt évivel. A magánszemélyek szerződéseinek 90 százaléka forintalapú, a cégeknél ez valamivel kisebb. A flotta-finanszírozás fele viszont euróalapú – tette hozzá a főtitkár.

Gablini Gábor az MTI kérdésére elmondta, hogy a hétfőn este a parlamentben megszavazott regisztrációsadó-csökkentés csak részben mérsékli majd az autók árát, többit az importőrök „lenyelik” – tette hozzá az elnök.

Forrás: MTI