Leváltja az Andros Trophyban versenyző Duster versenyautót a Dacia. Helyére új modell, a Lodgy Glace kerül. Mondhatnánk, hogy ilyen autója nincs is a román márkának. Igen valóban. A sorozatgyártású modellt, amely egy családoknak szánt kis egyterű, jövő tavasszal leplezik majd le.

Versenyzőként jön az új családi Dacia 1
Versenyzőként jön az új családi Dacia 11


A kocsi formáját azonban már most kiolvashatjuk, képzeljük egy kicsit magasabbra a karosszériát és hagyjuk el a masszív sárvédő-szélesítéseket. A hűtőmaszk, a fényszórók és a lámpák pedig biztosan azonosak.  

A műanyag héj alatt megbúvó versenyautó műszaki megoldásai persze már távol állnak a várható utcai technikától. Motorja a Nissantól származó 3,0 literes V6-os, teljesítménye 355 lóerő, maximális nyomatéka 360 Nm. Az erőátvitelben hatfokozatú szekvenciális sebességváltó, illetve elől-hátul sperrdiffivel szerelt négykerék-hajtás kap szerepet. Természetesen a korábbi modellhez hasonlóan itt is mind a négy kerék kormányzott.

A december 3-án induló bajnokságba két autót nevez a Dacia, egyiket a korábbi F1-bajnok Alain Prost vezeti, a másikon fia, Nicolas Prost és a jégautós veterán Evens Stievenart osztoznak majd.

Márciusban a Genfi Autószalonon leplezik le hivatalosan a Lodgy Glace sorozatgyártású változatát. A kis egyterű várhatóan elsőkerék-hajtással, 1,6 literes benzines és 1,5-ös dízelmotorral készül majd. Ha a Dusterhez hasonló árazással kínálják a kereskedők, akkor újabb kategóriát tarolhat le a Dacia.