Bővíti zöld modelljeinek számát a Honda. A Los Angeles Autoshow-n debütált a Fit EV, ami nem más, mint a Jazz villanymotoros változata, amelyet tanulmányként tavaly állítottak ki.
A kisautót 92 kilowattos (125 LE) villanymotor mozgatja, amelyhez a padlóba épített 20 kWh-s lítiumion akkumulátor biztosítja az energiát. Városi felhasználás mellett az elektromos Jazz 198 kilométer megtételére képes a szabvány szerint, míg városi/országúti vegyes használat mellett 122 kilométerre juthat egyetlen feltöltéssel. Európai szabványú konnektorral 3 óra szükséges a teljes töltéshez.
Az autó menetdinamikai adatait nem hozták nyilvánosságra, de a koncepció változat 145 km/órás csúcssebességre volt képes.
Háromféle alapbeállítással használható az autó, a vezető gombnyomással választhat az Econ, a Normal és a Sport mód között, így lavírozva a maximális hatékonyság és a vezetési élmény között. Az Econ módban akár 17 százalékkal is nőhet az autó hatótávolsága a Normal használatával szemben. A Sportban természetesen jobban gyorsul az autó.
Emellett az elektromos Jazz olyan interaktív szolgáltatásokat tartalmaz, amely segítik az akkumulátorteljesítmény maximális kihasználását, illetve a hatótávolság növelését, pl. a teljesítménymérő figyelmezteti a vezetőt az optimális vezetési körülményekre. Emellett az átlagosnál hatékonyabban bánik az energiával a légkondicionáló és természetesen a fékrendszer lassításkor visszatáplálja az energiát.
A japán gyár 36 625 dolláros (8,5 millió forint) kiskereskedelmi árat ajánl a kereskedőknek. A Honda tervei szerint 1100 autót tud így átadni az ügyfeleknek a következő három évben.