Mint arról már korábban beszámoltunk, Sebastien Loeb elszólta magát és elárulta, hogy 2012-re új csapattársat kap, Mikko Hirvonen átigazol a Fordtól a Citroënhez. Nem kellett sokat várni, a francia gyártó közleményben erősítette meg a hírt.
Mint írják, bár eredetileg 2013 végéig volt szerződése Sebastien Ogier-vel, illetve navigátorával Julien Ingrassiával, a Citroën Racing úgy döntött, hogy befejezi az együttműködést a versenyzőkkel. Ugyanakkor 2012-re és 2013-ra szerződést kötöttek a Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen duóval.
Ogier a Citroën saját nevelése, egyértelműen Loeb távozása utáni időszakra készültek vele. Tökéletesen kitanították, olyannyira, hogy idén már a hétszeres világbajnoknak is komoly ellenfele volt. Csakhogy Loeb a Finn-rali után úgy döntött, mégsem vonul vissza, helyette további 1+1 évre aláírta a csapattal.
Innentől kezdve az addigi csodagyerek kegyvesztetté vált és egyenlő bánásmód helyett második számú pilótává tették. Ami persze abszolút érthető egy hétszeres – immár nyolcszoros – bajnok mellett. Ezt persze a fiatalabb Sebastien nehezen tudta elviselni, így távozik. Valószínűleg a Fordhoz, feltéve, ha a gyár marad a sportban.
Hirvonen számára sem lehet kétség, hogy miért is hívták a csapathoz, legalábbis ha jól olvasunk a sorok között.
„Örülünk, hogy üdvözülhetjük Mikko Hirvonent és Jarmo Lehtinent” – mondta Olivier Quesnel, a Citroën Racing vezetője.”Ők voltak a legnagyobb riválisaink az elmúlt négy évben és már nagyon várjuk a jövőbeni együttműködésünket. Mikko tehetséges versenyző és az ő kiegyensúlyozottsága nagy segítség lesz a konstruktőri bajnoki címért folytatott harcban.”
Vagyis Hirvonen biztos pontszerzőnek kell, a győzelmeket, az egyéni bajnoki címet továbbra is Loebtől várják. Hirvonen hét évet versenyezett a Ford autóival, pályafutása során 124 világbajnoki futamon indult, 51 alkalommal állt a dobogón és 14 győzelmet szerzett. 2009-ben és 2011-ben is második volt a bajnokságban. Elévülhetetlen érdemei voltak abban, hogy a Ford 2006-ban és 2007-ben konstruktőri bajnoki címet nyert.
Nem újdonság, hogy valamely pilóta a Fordtól a Citroënhez igazol, korábban Colin McRae és Carlos Sainz is hasonló utat járt be.
A Ford már tavaly is vitte volna Ogier-t, mielőtt aláírta volna hároméves szerződését a Citroënnel, akkor a francia csapat vezetője nagyon meg is haragudott, hogy milyen alapon tesz ajánlatot a saját nevelésű pilótájuknak a Ford. Most már elengedik.