Érdekes nyilatkozatháború zajlik a Citroën háza táján. Nasser Al-Attiyah állítja, a Citroën viszont tagadja, hogy a katari nálunk versenyezne jövőre.
„Az összes WRC futamon indulok jövőre. Én lesz a Citroën harmadik pilótája Loeb és Hirvonen után. A csapat pedig Citroën Total Qatar World Rally Team lesz” – mondta az AFP-nek adott interjúban, Dohában Nasser Al Attiyah. A herceg azt is mondta, hogy hazája három éves szerződést kötött a csapattal.
A WRC szabályai szerint lehet három pilótája a csapatnak, csupán azt kell a verseny előtt jelezni a csapatnak, hogy melyik kettő pontjait számítsák a konstruktőri bajnokságba. Idén a Fordnak is három pilótája volt, Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala mellett, a főszponzor, Abu-Dzabi képviseletében indult Khalid Al Qassimi.
Korábban úgy volt, hogy az idén a Volkswagennel a Dakar-rali megnyerő pilóta vezetheti majd a Polo WRC-t, amikor a német gyár beszáll a raliba. Csakhogy Al-Attiyah szeretett volna a 2012-es Dakarra egy Touareget, hogy megvédhesse a címét. A VW azonban nem támogatta az ötletet, a katarinak azonban a szponzorai mindenképpen akarják a Dakart, ezért elhagyta a VW-t, hogy MINI-vel induljon a dél-amerikai versenyen. De most úgy tűnik azzal sem fog menni.
A történtek után már arról beszélt a versenyző, hogy az Abu-Dzabi-Ford együttműködéshez hasonló megoldásra törekszik a Citroënnel. A WRC-s részvétel mellett fiatal tehetségek képzésével kíván foglalkozni. Akkor úgy nyilatkozott a pénz nem akadály.
Az egyébként aranyérmes skeetlövő 2006-ban rali-világbajnoki címet nyert a sorozat PWRC kategóriájában, az utóbbi időszakban viszont Turán Friciék ellen hajtott az S-WRC-ben. Emellett készül a londoni Olimpiára, amely már a negyedik ilyen esemény lesz számára.
Lehet, hogy Attiyah jobban járna, ha a Fordnál kopogtatna, hiszen a hírek szerint az Abu-Dzabival kötött együttműködést nem újítják meg, akkor sem, ha a csapat marad a raliban.