Itt az Audi A1 Sportback, az A1 ötajtós kivitele. Az autó a négy oldalsó ajtó miatt nyúlánkabbnak tűnik, de a valóságban szinte pontosan ugyanakkora, mint háromajtós testvére.
Az Audi A1 Sportback 3,95 méter hosszú, a tengelytávolsága 2,47 méter, amely értékek megegyeznek a háromajtós hasonló méreteivel. A szélessége 1,75 méter, a magasság 1,42 m, itt hat-hat milliméterrel múlja felül az eddig ismert változatot.
Ennek ellenére sikerült tágasabbá tenni az autó utasterét, összehasonlítva a háromajtós testvérével a fejtér és a vállszélesség körülbelül egy-egy centiméterrel bővült. Alaphelyzetben négyszemélyes a modell, hátul is két, kagylósított üléssel, de felár nélkül kérhető a háromszemélyes pad is. Az autó csomagtartója 270 literes, a hátsó ülések lehajtásával 920 literre bővíthető a szabad hely.
Hat motorral készül kezdetben az A1 Sportback, három benzines és ugyanennyi dízel szerepel a kínálatban. A belépőmotor az 1,2-es, 86 lóerő teljesítménnyel, e mellett ott az 1,4 TFSI turbófeltöltővel 122, turbóval és kompresszorral 185 lóerő teljesítménnyel. Utóbbi igazi GTI-t farag a kisautóból, 7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 227 km/óra. A felárért rendelhető S Line csomaggal a látvány és a futómű is igazodik a sportossághoz.
Dízel oldalon 1,6 liter hengerűrtartalmú szerepel 90 és 105 lóerővel, de választható 2,0 literes motor is 143 lóerő teljesítménnyel. A teljesítménytől függetlenül mindkét kisebb motor 3,8 literes átlagfogyasztást produkál kézi sebességváltóval, a szabvány szerint. A manuális sebességváltó, a 122 lóerős benzinesnél és a két 1,6-os dízelnél felárért hétfokozatú duplakuplungos automatára cserélhető, a 185 lóerős motornál ez a széria.
Az új Audi A1 Sportbakc 2012 elején kerül a kereskedőkhöz, Németországban 16 950 eurótól, azaz 5,2 millió forinttól indul. Az autó mérete azonban nem befolyásolja a kényelmi extrákat, nagyobb testvéreihez hasonló alkalmazásokkal ruházható fel.