A 2001-ben bemutatott, a Ford Mondeo alapjaira épült Jaguar X-Type kiverte a biztosítékot a klasszikus értékeket hangsúlyozó rajongóknál. A Tata hathatós anyagi támogatása és a kínai eladások növekedése nyomán talpra állt brit márka most mégis az akkor bevetett újdonságokat hozná vissza. Dízelmotor, kombi karosszéria, 4×4-es hajtás, olyan dolgok, amik állítólag nem illenek egy Jaguarhoz.
De kellenek, hiszen a német prémiumgyártók is ezek segítségével tömik degeszre a zsebeiket. Az X-Type óta első 4×4-es Jaguar azonban nem szabadidő-autó lesz, hanem az XJ és az XF sorozatból készítik. Az amerikai piacon ugyanis szenvednek ezek a modellek e nélkül. Az USA északi részein, ahol télen jellemző a hó, a prémium eladások 70 százaléka 4×4-es hajtással realizálódik.
„Szeretnénk 4×4-es XF és XJ modelleket gyártani, a végső döntés hamarosan megszületik. A négykerék-hajtás életbevágó tényező napjainkban a prémium szegmensben” – mondta Adrian Hallmark, a Jaguar globális márkaigazgatója.
A Jaguar listáján az összkerékhajtás immár magasabb prioritást élvez, mind a hibrid hajtás bevezetése. Emellett kisebb benzinmotorok és új dízelek fejlesztése is napirenden van.
Miközben jelenleg elsősorban a márka sportautó-fejlesztéseiről hallani, a hagyományosabb modellekről sem feledkeztek meg. A jövő év elején a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be az XF kombi változata, amely jelentős növekedést hozhat a márka eladásaiban.
Ennél is nagyobb bővülést remélnek a 2009-ben utód nélkül megszűnt X-Type méretű modell elkészítésétől. A már fejlesztés alatt álló autó alaphelyzetben hátsókerék-hajtású lesz, de ott is várható a 4×4 bevezetése. Nagyobb testvéreihez hasonlóan a karosszériánál bőséggel használják majd az alumíniumot. A Jaguar a kategória legkönnyebb autójával kíván versenyre kelni a BMW 3-as, Mercedes C-osztály, Audi A4 modellekkel. Nem elképzelhetetlen, hogy négyhengeres motorjai legyenek.