A Volvo XC90 már 2002 óta piacon van, az általános 6-7 év helyett hosszabb életpályát kapott a szabadidő-autó. Még tartja magát – legutóbb épp szeptemberben újult meg -, de már készül az utódja. A svéd márka kaliforniai formatervező-irodája nyilvánosságra hozott néhány vázlatot, amelyek megmutatják, milyen is lehet majd az utód.
Természetesen az alapvető sziluett nem változik, a modern látvány a részletmegoldásokban rejlik. A képen látható autó hasonló orrészt kapott, mint amit az idén bemutatott új tanulmányautókon, a Univerese Concepten és a Concept Youn ismerhettünk meg. Ez a megoldás laposabbnak és szélesebbnek láttatja a kocsit.
Hátul láthatóan többféle elképzelés szerepelt a tervezők fejében. Van terepjárósabb, illetve kupésabb megoldás is, amit alapvetően az ablakok formázásával hangsúlyoznak. Az bizonyosnak látszik, hogy mindenképpen megtartják a hétszemélyes kialakítást.
Az új XC90 lesz az első Volvo típus, amely új úgynevezett Scalable Platform Architecture-t használja. Az új padlólemezzel a legtöbb Volvo modell a jármű méretétől és összetettségétől függetlenül ugyanazon gyártósoron gyártható.
Az új struktúrára épülő modelleknél erőteljesebben alkalmaznak könnyű anyagokat, így az új típusok 100-150 kilogrammal könnyebbek lesznek az azonos méretű jelenlegi modelleknél. Ezzel párhuzamosan száműzik a hat- és nyolchengeres motorokat, helyettük főként négyhengeres szerkezeteket alkalmaznak majd. Ugyanakkor erősödik a hibrid hajtáslánc alkalmazása.
Egyelőre azonban még várni kell az új XC90 bemutatójára, a világpremier várhatóan 2013-ben lesz, a forgalmazás pedig 2014-ben indul.