Az Audi bemutatta a 2012 R8 LMS ultra-t, ami lényegében az R8 LMS GT3 továbbfejlesztése. Az ügyfélautó újdonságai között szerepel az új motorháztető, a nagyobb hátsó szárny és a továbbfejlesztett padlóborítás. Emellett karbon ajtókat, szélesebb oldalsó légterelőket és szélesebb abroncsokat kap. Belül minimális az átalakítás, a fő változást az új PS1-es biztonsági versenyülés jelenti.
Új kipufogórendszerrel gazdagodott az 5,2 literes V10-es motor, amely így már 570 lóerős, a teljesítmény az adott szakágban előírt szűkítő függvényében változhat. Az új modellhez optimalizált hűtőrendszer, feljavított Bilstein lengéscsillapítók illetve továbbfejlesztett sebességváltó is jár.
Továbbra sem használható a széria modell quattro hajtása, a középmotoros versenyautó erejével a hátsó kerekek küzdenek, amelyek hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül kapják az ingert.
A márciustól elérhető, hosszútávú versenyekre kifejlesztett autó nem játékszer, 329 900 euróba, azaz több mint 101 millió forintba kerül. Sok? Persze, de az előd által begyűjtött 12 bajnoki cím és a több, mint 100 futamgyőzelem azért bizonyítja, hogy megéri.