Bár a Citroën 13-ból 10 versenyt megnyert és mindkét bajnoki címet megszerezte idén a rali-világbajnokságon, nem volt egy sétagalopp a 2011-es idény a francia alakulat számára, főként a két pilóta kiemelkedő teljesítményéből fakadó feszültség miatt. Sebatsien Loeb marad, Sebastien Ogier viszont távozott, helyére a legnagyobb rivális, Mikko Hirvonen érkezik.
A történtekről a csapat vezetője Olivier Quensel beszélt a saját szemszögükből a GPweeknek adott interjúban. „A Citroën közölte vele (Ogier-vel), hogy szabad. Ez pontosan az, amit jelent” – mondta. „Emlékezzünk az évad előtti időszakra. Loeb abba akarta hagyni a ralizást az év végén. Ekkortájt Ogier nagyon jó ajánlatot kapott a Fordttól. Meg kellett tartanunk Ogier-t, ha Loeb valóban abbahagyja.”
„Ogier megállapodott velünk, de kevesebb pénzért, mint amit a Ford kínált neki. Viszont ugyanazt a státuszt akarta, ami Loebnek van. Amikor Szardíniára érkeztünk Loeb közölte, hogy folytatni akarja a versenyzést. Ettől kezdve a helyzet már egészen más volt” – magyarázta a Peugeot versenyzéséért is felelős szakember.
Magyarra fordítva Ogier csak pótlék volt és Loeb döntése után második számú pilótává tették. Nemtetszésének Ogier hangot is adott, amikor Németországban felszólították, hogy vegyen vissza Loeb sikere érdekében. Csakhogy az akkor még hétszeres bajnok defektet kapott, Ogier pedig „kénytelen volt” nyerni. Majd a verseny végén azt nyilatkozta, hogy a sport igazságot szolgáltatott.
„Csak az tudom mondani, hogy Ogier is hibázott Németországban” – beszélt az esetről Quensel. „Nem volt alapja annak, amit mondott. Tudom, hogy még fiatal és ilyen dolgok elfordulnak. Ám ő is öt futamot nyert meg, mint Loeb. Nagy köszönettel elköszönünk Ogier-től „
A Citroën által kinevelt versenyző helyét a következő két évre Mikko Hirvonen veszi át, akit az elmúlt években a Fordnál versenyzett és 2009-ben és 2009-ben is Loeb legnagyobb riválisa volt a pontversenyben. De miért is igazolták le az ellenfelét?
„Ha megnézzük az elmúlt három évet, akkor szinte mindig szállította a bajnoki pontokat. Ez pedig természetesen segít a csapatnak a konstruktőri trófea megszerzésében” – magyarázta a Quensel. „Loeb nyolcszoros világbajnok. Ezt nem mondható el Mikkóról. Ő nagyon gyors, erős és általában nem töri össze az autót. Ha az ember Mikko képességeit megnézi, azt látja, hogy a Loeb/Hirvonen párosítás a Citroënnek jó”.
Azaz egyértelmű, hogy Sebastien Loeb harcol majd a kilencedik egyéni bajnoki címért, míg Mikko Hirvonen vízhordóként szállítja majd a pontokat a csapatbajnokság megnyeréséhez.
Rossz ez vajon Hirvonennek? Nem volt szerződése az M-Sporttal, miután a Ford még nem kötelezte el magát a folytatás mellett. Állítólag kétszer annyit keres majd, mint a Fordnál. Emellett idén összesen egyszer nyert futamot (+1-et kapott Latvalától). A Citroënnél lehet, hogy több is összejön neki. Az év elején, amikor még minden nyitott talán arra is választ kapunk, hogy azonos autóban mire képes Loeb ellen.