Még nyáron jelentek meg az első pletykák arról, hogy az M divízió bevonásával különleges dízelmodellen dolgozik a BMW. Egy holland kereskedői tájékoztató nyomán újabb részletek szivárogtak ki a kocsiról.
Ellentétben a korábbi 400 lóerős hírekkel a motor „csak” 381 lóerős teljesítményt mutat majd, ami ugyanakkor több, mint a korábban a 745d-be szerelt V8-as dízel teljesítménye. Maximális nyomatéka 700 Nm, ez nagyobb, mint a BMW M5 4,4 literes turbómotorjáé (680Nm). A motor 3,0 literes hathengeres, amelyhez nem egy, nem kettő, hanem három turbó kapcsolódik. Úgy tudni, lesz egy kisebb, amely csökkenti a turbólyukat az alapjárathoz közel és két nagyobb, amely 3-3 hengerbe pumpál rengeteg levegőt magasabb fordulatszámon.
Állítólag elsőként az 5-ös karosszériájába építenék be a motort, de a hatalmas nyomatékra való tekintettel automata váltóval és összkerékhajtással párosítva. A kocsi fejlesztésében az M GmBH erőteljesen részt vesz, segítve a futómű, a kormányzás sportosabb hangolását. Az átlagnál sportosabb karosszériával készülő modell várhatóan M 550xd néven jelenik meg.
Szó van ugyanakkor az X6-osban és a Hetes sorozatban való alkalmazásról is. Az új modell tavasszal a Genfi Autószalonon állhat a nagyközönség elé.