Mint ismeretes, Sebastien Ogier szerződést kötött a Volkswagennel azt követően, hogy elhagyta a Citroënt. A raliversenyző a Sportune lap információ szerint hároméves szerződést kötött a német csapattal. A lap, amely nemrég megszellőztette Sebastien Loeb rekordfizetését, úgy tudja, a 27 éves pilóta 10 millió euróért, azaz 3,1 milliárd forintért írt alá. Az összeg azonban magasabb is lehet a prémiumoknak köszönhetően, ha Ogier szállítja az eredményeket

Már az első évben 3 millió eurót keres majd, de ekkor még fő feladata a csapat új versenyautója, a VW Polo R WRC fejlesztése lesz. Mint Kris Nissen, a VW Motorsport igazgatója elárulta, bár a csapat csak 2013-ban száll be a WRC sorozatba hivatalosan, Ogier jövőre minden vb-futamon indul majd.


3 milliárdért ment Ogier a VW-hez 1
3 milliárdért ment Ogier a VW-hez 13 Főleg az úgynevezett junior csapatban versenyez majd, amely Škoda Fabia S2000-esekkel vesz részt a világbajnokságon, így Ogier formában maradhat és gyűjtheti a tapasztalatot. A másik autóban fiatal tehetségeket próbálnak ki, hogy megtalálják Ogier csapattársát 2013-ra. Emellett egyes futamokon már a Polo WRC-vel próbálkozhat Ogier, miközben intenzíven teszteli majd a 300 lóerős gépet.

Ogier számára az említett fizetés komoly fejlődést jelent, miután a Citroënnél állítólag 1-1,2 millió eurót keresett évente. Miután elhagyta a korábbi csapatát, úgy tűnt, igazi alternatíva lehet a Ford is, amely tavaly – mielőtt Ogier hároméves szerződést írt alá a francia márkával – szerette volna leszerződtetni. Ám Malcolm Wilson ezúttal már nem tudott megfelelő ajánlatot tenni, egyelőre a Ford nem hosszabbított a versenyautókat építő és versenyeztető M-Sporttal és úgy tudni, a főszponzor Abu-Dzabi is kiszállt.

Wilson a tárgyalások során nyilvánvalóvá tette, hogy még a csapatot a Citroënért elhagyó Mikko Hirvonen 1,5 milliós fizetését sem tudja megadni. Az ajánlat sokkal inkább közelített a 700 000 euróhoz.  Ehhez képest az évi 50 millió eurós költségvetéssel beszálló Volkswagennél nem gond a pilóta fizetése.

Ogier már is vezethetett a Volkswagennél, de egyelőre csak a csapat dakaros versenyautóját. A Race Touareg az elmúlt három évben megnyerte a legnehezebb tereprali versenyt. Kris Nissen közlése szerint várhatóan decemberben kezdheti meg a munkát a Polo „nullás” tesztpéldányával, az első versenyautó 2012 februárra készül el.