10 éves a vezess.hu, játssz velünk és megnyerheted a 10 GPS egyikét!

A Mercedes SLS AMG olyan típus, amelynek nincs szimpla Mercedes-kivitele, ez az AMG első önálló modellje. Igazi különlegesség. Mindez azonban nem jelent akadályt a Brabus számára, hogy megpróbálja még jobbá tenni a sportkocsit. Tavaly átdolgozták sirályszárnyas ajtóval szerelt kupét, a  roadsterrel azonban még adósok voltak. Mostanáig.

Ha a 60 milliós Merci sem elég egyedi 1
Ha a 60 milliós Merci sem elég egyedi 33


Németország legnagyobb tuningkiállításán, az Essen Motorshow-n leplezik le a Brabus jegyeit magán viselő járgányt. Az exkluzív program során a versenyautós megoldásokkal teletűzdelt 6,2 literes motor még erősebbé vált. A B63 S névre átkeresztelt V8-as új motorvezérlő elektronikával, valamint sportkipufogó-rendszerrel gazdagodott. A teljesítménye 571 lóerőről 611-re emelkedett.

A kipufogó nemcsak ezért jó választás, de miután titánból készült, 12 kilóval könnyebb, mint gyári testvére, ráadásul az utastérből szabályozható a hangzása is. Ugyanígy az új, elöl 20, hátul 21 colos keréktárcsák sem csak a látványnak jók, de 12 százalékkal könnyebbek is a gyári elemeknél.

Ha a 60 milliós Merci sem elég egyedi 34


A megjelenésért amúgy is sokkal többet tesznek az új spoilerek, amelyek a karosszéria színével megegyező, fényes vagy matt, illetve a karosszéria színével kontrasztos kivitelben is elérhetők. Az elemek egyfelől javítják a motor és a fékek hűtését, ugyanakkor fokozzák a jármű stabilitását is a nagyobb leszorítóerő generálásával. Az egyedi spoilerekből jutott a lökhárítókra, a küszöbökhöz, a csomagérfedélre is, és persze a diffúzor sem hiányzik.

Igazi különlegesség a Barbus új futóműve. A Bilsteinnel kidolgozott megoldás nemcsak azoknak lehet érdekes, akik még nagyobb kanyarsebessége vágynak, de azoknak is, akik a gyári modellnél több kényelemre. Az utastérből szabályozható csillapítás ugyanis mindkettőt kínálja, mivel az autót 40 milliméterrel közelebb engedi az úthoz. Azért, hogy a fekvőrendőr se jelentsen gondot, gombnyomásra az autó orra 50 milliméterrel megemelkedik, majd 30 km/óra felett automatikusan süllyed vissza.

Az utastér átalakítása egyszerre sportos és fényűző, köszönhetően a szénszálas műanyag, az egzotikus fa, a különleges bőr és az Alcantara használatának. Nemcsak az ülések kapnak finomabb borítást, de a szőnyegek is steppelt bőrből készülnek.

Egyelőre meg kell várnunk a kiállítást, hogy kiderüljön mennyit is számláz ezért a Brabus, feltéve, ha ez bárkit is érdekel egy alapáron 61 millióba kerülő sportkocsinál.