Miközben a Citroën Mikko Hirvonennel erősítette meg csapatát 2012-re és a Volkswagen is leszerződtette első rali-vb-s pilótáját, a Fordnál még nagy a bizonytalanság. Bár a versenyautókat építő és versenyeztető M-Sport vezetője, Malcolm Wilson közeledő álláspontokról beszélt, hivatalosan még nem tudni, hogy marad-e a Ford a sorozatban.

Ugyanakkor jelzésértékű, hogy a jövő évi felkészülést nem állították le, sőt. Mától zajlik a francia ralibajnokság zárófutama Rallye du Var, amely a jövő évi Monte-Carlo-ralival megegyező környéken zajlik.

A versenyen rajthoz áll többek között a Ford-csapat pilótája, Jari-Matti Latvala is, ugyanakkor a csapattal tart Ott Tanak is. Latvala egy gyári ruhába öltöztetett Fiesta WRC-vel indul, míg Tanak szponzori feliratoktól mentes fehér autót kapott.


Tanak igazi szupertehetség, nem véletlen, hogy tavaly ötéves szerződést kötött vele az M-Sport. A korábbi vb-menő Markko Martin csapatában versenyezett Fiesta S2000-essel. Év végén azonban, a Wales-ralin már WRC-ben is kipróbálhatta magát. Abszolút hatodikként végzett, ami első nekifutásra igazán meggyőző teljesítmény.

Malcolm Wilson elmondása szerint a murva után ezúttal megnézik, hogy aszfalton milyen gyors az észt fiatalember. A pletykák szerint Petter Solberggel van versenyben a csapat második ülésért.

Videó a Rally du Var-ról. A shakedowon új és régebbi WRC-k mellett S2000-es autók is próbálták a pályát.

A Rallye du Var ma kora délután rajtol. A résztvevőkre 12 gyorsasági szakasz, összesen 232,52 versenykilométer vár.